Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Grytor är himla bra tycker jag, man kan preppa tillsammans och hacka grönsaker och sen är det så jädra gott nu när det är kallt ute :) Dessutom bästa matlådorna haha. Eller lasagne! (Ska sluta tjata om lasagne när det slutar vara så jäkla gott!)
Jag måste vara ensam om att inte tycka speciellt mycket om lasagne :P Det finns EN lasagne i hela världen jag tycker är god :P
 
Åt just detta till mellis :)

Brödet har jag bakat idag, det är pitabröd och till middag blir det bröd fyllt med sallad, gurka, tomat och färs och starka kryddor!

Men, en fråga, när jag bakar pitabröd är det alltid några som inte "öppnar sig" ordentligt (som det på bilden) vad kan det bero på? Kan det vara för att min ugn bara går till 230 grader och man ska ha 250 enligt receptet? Eller gör era också så?
 

Bifogade filer

  • 20190116_161613.jpg
    20190116_161613.jpg
    223,9 KB · Visningar: 39
Här blir det broccolipaj efter recept från under tian. Hoppas att det blir gott. :)
Nu hamnade jag i akut JAG VILL OCKSÅ HA!!!-läge :eek:
Kommer inte kunna sluta hallucinera om broccolipaj på hela kvällen. :crazy:
Blir det någon bit över som du kan teleportera till mig? *tigger skamlöst på bara knän*
 
Nu hamnade jag i akut JAG VILL OCKSÅ HA!!!-läge :eek:
Kommer inte kunna sluta hallucinera om broccolipaj på hela kvällen. :crazy:
Blir det någon bit över som du kan teleportera till mig? *tigger skamlöst på bara knän*
😂 Absolut! Den blev jättegod, nästa gång kommer jag dock inte ha i vitlök. Var tveksam till den redan vid tillagningen men följde lydigt receptet. 😄
 
Idag gick matlagnings-dejten av stapeln här, det blev portabelloburgare :) lagom mycket fix och gott :) hade behövt ha nån stark sås till bara kände jag trots mkt kryddor, men tycker inte jag hittar någon som är riktigt stark och god, tips? Sambal oelek är gott iofs, sån ska jag köpa hem men tar gärna tips på annan god stark sås.
 

Bifogade filer

  • 20190120_183446.jpg
    20190120_183446.jpg
    156,6 KB · Visningar: 22
Idag gick matlagnings-dejten av stapeln här, det blev portabelloburgare :) lagom mycket fix och gott :) hade behövt ha nån stark sås till bara kände jag trots mkt kryddor, men tycker inte jag hittar någon som är riktigt stark och god, tips? Sambal oelek är gott iofs, sån ska jag köpa hem men tar gärna tips på annan god stark sås.

Sriracha? Jag gillar Sriracha-majonnäs bäst men gillar man starkt köper man bara srirachan :p

Här blev det kålpudding gjort på anammas vegofärs istället för blandfärs och brynt schalottenfond istället för kalvfond. Serverades kokt potatis, rårörda lingon samt brunsås till. Riktigt smarrigt och första gången jag gör kålpudding!
Blev 5 (stora) matlådor plus då dom 2 portionerna vi åt igår.
 
Tack för tipset, ja sån vet jag att mitt ex tyckte om och han gillade (gillar) starkt! Vet inte om jag provade då, jag gillade starkt då jag med, men inte som han.
 
Idag blev det "köttfärssås" och makaroner. Testade att använda Naturli's sojafärs för första gången, och det kommer definitivt aldrig bli någon mer gång. Det luktar SPYOR när det blir varmt! :yuck: Jag är inte kräsmagad vad gäller lukter men detta var på gränsen till oätbart för mig. Har Naturli några bra produkter? Jag har bara testat deras smör vilket var rinnande efter några minuter i rumstemperatur...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 132
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
514
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 373
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 434
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp