Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Osten är ju smaksak, jag hade kört på någon jeezly + ev. bjäst. Istället för ägg tänker jag aquafaba, om de ändå inte håller ihop så kan sojamjöl hjälpa.
Tack för svar! Tänkte göra en sats i god tid så hinner jag modifiera receptet om det behövs. :)
 
20181130_190548.jpg


Den här tänker jag strax stoppa i mig. Till efterrätt pepparkakor och saffransbiscotti.
 
Vad är er favorit att göra med röda linser? Har visst köpt en påse röda linser varje gång jag handlat senaste tiden, det betyder att jag har ganska mycket i skafferiet och min vanliga standard linssoppa som bara jag uppskattar i familjen känns inte aktuellt för denna mängden. Hjälp!
 
Vad är er favorit att göra med röda linser? Har visst köpt en påse röda linser varje gång jag handlat senaste tiden, det betyder att jag har ganska mycket i skafferiet och min vanliga standard linssoppa som bara jag uppskattar i familjen känns inte aktuellt för denna mängden. Hjälp!
Pastasås, lasagne, fyllda paprikor/zucchini/aubergine.
 
Vad är er favorit att göra med röda linser? Har visst köpt en påse röda linser varje gång jag handlat senaste tiden, det betyder att jag har ganska mycket i skafferiet och min vanliga standard linssoppa som bara jag uppskattar i familjen känns inte aktuellt för denna mängden. Hjälp!
Jag har nog röda linser i det mesta. Färssås, lasagne, tacos, broccolisoppa, grytor i allmänhet.
 
Vi hade vår årliga adventsbrunch idag. Inte 100% vego men det fanns bl a vegansk skagenröra, gravad morot, brysselkålssallad, diverse röror, vet "ost", marmelader, "Nutella", fruktsallad, råkost, smördegssnurror osv.

Det räckte till kvällsmat också.
 
Vad är er favorit att göra med röda linser? Har visst köpt en påse röda linser varje gång jag handlat senaste tiden, det betyder att jag har ganska mycket i skafferiet och min vanliga standard linssoppa som bara jag uppskattar i familjen känns inte aktuellt för denna mängden. Hjälp!
Jag gjorde lämpligt nog "nödmat" med röda linser idag. Fram med stekpanna, i med fryst spenat och linser och en skvätt vatten och fräs på. Spenaten tinar och linserna blir mjuka, här kan man ju behöva justera lite map vattenmängd och så(mina linser blev underkokta men det gick ändå), och sen i med en bytta smaksatt creme fraiche och låt koka ihop. Jag körde franska örter idag. Kokade pasta och hade mozzarella och körsbärstomater till. Klart på 10 minuter. :)
 
Gjorde en kaloribomb för ett par dagar sedan:

Lager 1: Tortilliabröd
2: iMat fraiche (eller creme fraiche)
3: ”köttfärsröra”
4: ost (jag hyvlade min vanliga smörgåsost)
*upprepa*

Recept ”kött”-färsröra:

Stek lök och vitlök tillsammans med salt, svartpeppar, tomatpuré, lite kanel, chili efter smak och rikligt med paprikapulver.

När löken börjar bli mjuk häll i färsen (jag använde anamas) och låt steka. Blanda i majs.

Klart!
 
20181205_210315.jpg


Barnen i säng och make på julfest med jobbet - då festsr jag också till! Havregrynsgröt med banan och röda vinbär, toppad med lite cacao nibs (vad heter de på svenska?) och dadelsirap. Färskpressad apelsinjuice till. Jag köpte en hel låda italienska apelsiner idag så nu ska här frossas!
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 096
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 901
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 278
Senast: tuaphua
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 024
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp