Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Mitt livs första chiapudding åt jag idag till frukost. Med saffran i, men skulle haft i en liten gnutta socker kände jag. Hade i russin sen också. Känner mig mätt, men smakmässigt var det väl ingen sensation.
 

Bifogade filer

  • 20181206_091715.jpg
    20181206_091715.jpg
    113,4 KB · Visningar: 23
Mitt livs första chiapudding åt jag idag till frukost. Med saffran i, men skulle haft i en liten gnutta socker kände jag. Hade i russin sen också. Känner mig mätt, men smakmässigt var det väl ingen sensation.
Så sugen på att prova, men tycker inte om att köpa saker som kanske blir liggande för att jag inte tyckte om det.
 
Så besviken på maten igår, jag åt typ tomat/mozzarella och bröd med aioli 🙄
Väldigt mycket kött...
 
Jag var på julfest med sonens fotbollsförening ikväll. Hade grundat lite hemma, för jag räknade inte direkt med ett vegansk utbud. Men de hade faktiskt veganska grönsaksbiffar, grönsallad (utan dressing) och potatissallad gjord på grönsaksbuljong istället för köttbuljong (som är vanligare här). Inte jättespännande men jag kunde äta mig ganska mätt. (Det var alltså catering från restaurangen på fotbollsplatsen, det har ett ganska traditionellt, lantligt kök, så detta var ganska revolutionerande).
 
Senaste dagarna har jag ätit blomkålssoppa med olika toppings (krutonger, fräst svamp, gröna sojabönor, pumpafrön... nåt mer som jag inte kommer ihåg), minitortillas med ugnsbakad sötpotatis, grönkål, fetaost och svarta bönor + guacamole till, samt linsgryta med kokosmjölk och bladspenat.

Gårdagens middag och dagens lunch blev någons slags meze-aktigt. Bulgursallad med bladpersilja, mynta, stora vita bönor, tomater, gurka, salladslök, röd lök och dressing på olivolja, vit balsamico och citronsaft. Turkiska linsbiffar (så goda!), färsbiffar (anammas formbara) med massor av örter och kryddor, vitlöksstekt aubergin, ostfyllda filodegsrullar, hoummus (blev inte god :() och yoghurtsås med mynta. :d:d:d
 

Bifogade filer

  • 20181209_182752.jpg
    20181209_182752.jpg
    315,6 KB · Visningar: 14
Enkel kvällsmat: Löksoppa med ostsmörgås. Vegansk ost eller komjölksost.

Jag är tokig i löksoppa. Helst med gratinerad smörgås på, men vi hade bara mörkt bröd med solrosfrön hemma, så vi tog det vid sidan av idag.
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 096
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 920
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 280
Senast: tuaphua
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 033
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp