Vad blir det för (vegetarisk) mat?

20190108_174225.jpg

Bestämde mig för att laga mat idag istället för imorgon!

Tomatsoppa med böntopping. Detta recept:
https://www.tasteline.com/recept/tomatsoppa-med-bontopping-och-varmt-brod/

Jag använde äppelcidervinäger istället för balsamvinäger.

Gott! :)
 
Den här grytan brukade jag göra ofta när jag åt kött :)

Nu marinerade jag quornfiléer istället.
Annars är det färskost med smak av kantarell, creme fraiche, purjo och rödlök och röd paprika!

Ser inte mycket ut för världen, men är jättegod.
20190109_192839.jpg
 
Idag gjorde jag den krämiga potatissoppan som @Takire tipsade om. Den blev god och väldigt krämig. Hade en hel broccoli och chipotle pulver istället för tabasco. Gjorde varma mackor till.

Jag hade förresten inte heller tabasco då det inte är något jag har hemma. Tog lite cayennepeppar däremot, men vete sjutton om det var tillräckligt för att göra något med smaken. Lät gott med Chipotlepulver!
 
Jag hade förresten inte heller tabasco då det inte är något jag har hemma. Tog lite cayennepeppar däremot, men vete sjutton om det var tillräckligt för att göra något med smaken. Lät gott med Chipotlepulver!
Jag hade nog också för lite i för att det skulle ge någon smak egentligen. 🙃
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 096
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 932
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 281
Senast: tuaphua
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp