Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Jag blir ju sugen på all mat som jag läser om på buke :D. Gärna sånt som jag normalt sett aldrig äter. Nu när jag såg @clusia skriva korv stroganoff nu tänkte jag ÅH VILL HA.

Har aldrig gjort en vegansk korv stroganoff, bara lakto-veg för många år sedan. Nån som vet om Anammas vanliga vegokorv funkar? Har massa såna i frysen som jag köpte när jag var sjuk och bara behövde nån enkel mat, men äter dem aldrig så hade ju varit bra om jag kunde göra av med dem så... Rädd att konsistensen blir väldigt läskig?
 
Jag blir ju sugen på all mat som jag läser om på buke :D. Gärna sånt som jag normalt sett aldrig äter. Nu när jag såg @clusia skriva korv stroganoff nu tänkte jag ÅH VILL HA.

Har aldrig gjort en vegansk korv stroganoff, bara lakto-veg för många år sedan. Nån som vet om Anammas vanliga vegokorv funkar? Har massa såna i frysen som jag köpte när jag var sjuk och bara behövde nån enkel mat, men äter dem aldrig så hade ju varit bra om jag kunde göra av med dem så... Rädd att konsistensen blir väldigt läskig?
Jag gör på sån korv ibland när det är de enda jag har. Konsistensen blir lite läbbig. Väldigt lös och porös liksom. Men det funkar om man tycker smaken är ok på korven.

Kokade förresten riset som du skrev i någon annan tråd. Med massor av vatten som man häller av. Riset blev perfekt!
 
Jag blir ju sugen på all mat som jag läser om på buke :D. Gärna sånt som jag normalt sett aldrig äter. Nu när jag såg @clusia skriva korv stroganoff nu tänkte jag ÅH VILL HA.

Har aldrig gjort en vegansk korv stroganoff, bara lakto-veg för många år sedan. Nån som vet om Anammas vanliga vegokorv funkar? Har massa såna i frysen som jag köpte när jag var sjuk och bara behövde nån enkel mat, men äter dem aldrig så hade ju varit bra om jag kunde göra av med dem så... Rädd att konsistensen blir väldigt läskig?

Jag gör stroganoff på anammas! Låter den inte tina fullt ut innan jag skär bitar som jag först steker på :)
 
Har tidigare några gånger köpt en färdig blomkålssoppa i plastburk som råkade vara helvego som var riktigt god. Ett par veckor före jul var det 2 för nånting på Coops ekologiska soppor i plastburk, jag köpte. En skulle jag ha till lunch på jobbet samma dag, det blev linssoppa (med lök och grädde bl a). Jag hällde upp och tänkte VAD är detta. Men tiden var knapp, jag värmde och åt, fast inte med glädje direkt. Smak, konsistens och utseende, inget tilltalade mig. Och inom en timme efter lunchen var min mage uppblåst och bullrig.

Den andra var pumpasoppa (inte helvego heller den) och den har jag trott mer på, haft i min egen kyl för nöddagar. I dag var det en smula nöd och jag värmde den. Luktade skeptiskt, tog en ännu mer skeptisk "tugga" - och spottade ut. Hällde ut. Vet INTE vad det är. Köper aldrig igen. :yuck:

Stekte sen pommes och Icas små söta sojabitar och åt med vitlöksdressing. :D
 
Så ful matbild!
20190111_150651.jpg
 
Jag fotade inte, men en liten lunch på stekt lök, champinjoner, sockerärtor, salt peppar och havregrädde och kikärtspasta till.
 
Lagar Lasagne idag. Eftersom det är skåpsrensning gör jag färsen på lite formbar färs, röda linser, rivna morötter och en tetra svarta böner.
 
Gjort vegetarisk skagenröra. Glömde tångkaviar så den är inte riktigt klar än. Än så länge smakar det mest majonnäs..
 
Ok, då var tångkaviaren nerrörd och röran har fått stå till sig lite. Något saknas.. Kan inte riktigt komma på vad bara.
Gjorde ett mellanting mellan Jävlig gott och ICAs recept.
 
Ok, då var tångkaviaren nerrörd och röran har fått stå till sig lite. Något saknas.. Kan inte riktigt komma på vad bara.
Gjorde ett mellanting mellan Jävlig gott och ICAs recept.
Brukar hända för mig också. Handlar ofta om att jag behöver krydda mer med någonting. Salt, peppar, dill eller citron!
 
Ok, då var tångkaviaren nerrörd och röran har fått stå till sig lite. Något saknas.. Kan inte riktigt komma på vad bara.
Gjorde ett mellanting mellan Jävlig gott och ICAs recept.
Pepparrot eller finhackad lök? (Nu har jag inte kollat in just deras recept, men det är det som oftast saknas om man gör egen.)
 
Brukar hända för mig också. Handlar ofta om att jag behöver krydda mer med någonting. Salt, peppar, dill eller citron!

Jaa, fast vi hade i rätt mycket av just de fyra. Det känns inte som att det är det som saknas utan just nåt lite.. Extra. Eller så är det jag som tänker för mycket på räkor :angel:
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 096
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 920
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 280
Senast: tuaphua
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 033
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp