Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Idag blev det "köttfärssås" och makaroner. Testade att använda Naturli's sojafärs för första gången, och det kommer definitivt aldrig bli någon mer gång. Det luktar SPYOR när det blir varmt! :yuck: Jag är inte kräsmagad vad gäller lukter men detta var på gränsen till oätbart för mig. Har Naturli några bra produkter? Jag har bara testat deras smör vilket var rinnande efter några minuter i rumstemperatur...
Jag har inte vågat testa den för alla jag sett skriva något om den skriver just det :yuck:. Margarinet verkar ju många gilla dock.

Var det inte @strawberrysylt som skulle testa den? Vad tyckte du i så fall?
 
@Luktpion @Niyama Jo, jag har provat den och jag gillar den! Ingen smaksensation vill jag väl inte påstå och föredrar andra framför den, men ändå. Jag har visserligen inte smakat den "ren" utan bara med krossade tomater, lök o vitlök o kryddor, men inte känt nån dålig lukt eller smak... konstigt att ingen annan verkar gilla den :p Jag har inte provat nån annan av deras produkter.
 
På lördag är planen att jag och min matlagningsdejt ska laga mat tillsammans igen :). Jag skickade denna bilden till honom och han nappade, så blir den eller någon variant på den, nån som har nåt tips på god variant? :)
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190123-174240_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190123-174240_Samsung Internet.jpg
    161,1 KB · Visningar: 66
20190124_134504.jpg


Det här lagade jag idag.

Tortellini med äpple och pumpa. Såsen är lök, vitlök, riven pumpa, grönkål marinerad o apelsinjuice. Lite champinjner och pumpafrön. Såsade till det med lite grönsaksbuljong och pastavattnet.

Rårivna morötter och äpple i salladen. Linfröolja, apelsinjuice, mandelflagor.
 
Jag köpte ingredienser till en butternutpumpasoppa med kokosmjölk förra helgen, men har ångrat mig då jag tycker det blir rätt kvalmigt med kokosmjölk i mixad soppa. Någon som har annat tips för pumpan?
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 094
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 893
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 278
Senast: tuaphua
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 023
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp