Vad blir det för (vegetarisk) mat?

687EB1A7-FC35-4BF3-A52E-2EF09F651DA7.jpeg

Galet gott, speciellt med tanke på vilken liten insats det kräver. Coops grillost, honey barbecue-sås, gul lök. Stek ost. Montera burgare. Gråt av smaklycka. ;)
 
Brunch, herregud, så MÄTT.
Var visst skinka på eggs benedict, petade bort den. Har dock inte ätit ägg på flera månader och blev rätt äcklad O_o
IMG_20180718_143443_003.jpg
 
Fortsätter.. :o

Idag åt vi en helt vegansk middag.
Förrätt:
Friterad blomkål med såser (sjukt gott)
Palmetto(?)Ceviche (också sjukt god)

Varmrätt:
20180719_221542.jpg

Currytofubowl (den var mjeh, för mkt kanelsmak)
Jag åt en quinoa/kikärtsburgare som var :love:

Sen en creme brule till efterrätt!
 
Sämsta matdagen idag! :(
Först brunch, bara acaibowlen var god, resten alldeles för sockrigt.

Middag på nåt indiskt ställe (Vi har suktat efter indisk mat)
Onion bahji, goda, men väldigt lite.
Daal tarka, väldigt smaklös :(

Naanbröden var väldigt goda, men de fick vi in långt före daalen.
Han sa att vi borde sagt till att vi skulle ha de till maten :confused: , vars jag än ätit daal har man alltid fått naan till grytan...
 
@pepp Åh, vi åt också mycket indisk mat när vi var i Lissabon förra sommaren jag och mamma :)

Förutom indisk mat gillade jag Vegana Burgers! :)

Jag TROR jag hittat rätt restaurang, isf är denna restaurang ett tips - ghoroarestaurant.pt Där åt vi flera gånger om det är den, jag åt veg korma och naanbröd :)
 
@pepp Åh, vi åt också mycket indisk mat när vi var i Lissabon förra sommaren jag och mamma :)

Förutom indisk mat gillade jag Vegana Burgers! :)

Jag TROR jag hittat rätt restaurang, isf är denna restaurang ett tips - ghoroarestaurant.pt Där åt vi flera gånger om det är den, jag åt veg korma och naanbröd :)

Vi tänkte testa vegana burgers men valde indiskt istället :)
Nu är vi dock på väg hemåt igen..
 
Idag gjorde jag en grönsakspaj med broccoli, morot, Charlottenlök och fetaost, blev väldigt gott!

Vi lagar ungefär 50\50 vegetariskt/inte vegetariskt här. Ägg är undantaget det äter vi även i det vegetariska.
 
Här försökte jag få in en bild, men den var för stor, det kanske var lika bra för SÅ snygg maträtt är det inte (särskilt efter pepps närmast matmagasinbilder :o). Men det blev riktigt bra - vegetarisk flygande jakob! Här finns en massa påhittiga recept att googla fram, jag använde det jag hade hemma så det var en enkel variant: sojabitar, banan, cashewnötter (bra, men föredrar jordnötter men nu var det laga ur skåpen som sagt), Heinz chilisås och havregrädde. Salt och peppar.

Läste bl a en variant med kikärtor på Vegomagasinets sida.
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 134
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
521
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 402
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 441
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp