Vad blommar hos dig just nu?

Jillybean

Trådstartare
Efter en liten promenad genom gården kan jag konstatera att det blommas ganska friskt! :banana: Jag har tulpaner i alla färger, röda, gula, rosa, orangea, svarta, blåa och flerfärgade, pärlhyacinter i ljusblå, mörkblå, och lila, gullvivor i rosa, gul och blålila, röda trillium, lila syrenbuskar, violer i blått, lila, gult, prydnadsnässlor i rosa, löjtnantshjärta en vit och en rosa, Solomon's seal (Polygonatum commutatum) och Cranesbill (Geranium sylvaticum). Liljekonvaljerna är på g samt irisarna och vallmon.

Det är så underbart med lite färg i rabatterna efter en lång vinter!
 
Sv: Vad blommar hos dig just nu?

Hos mig blommar Tulipa urumiensis Gul flocktulpan, fänrikshjärtan, pärlhyacint tror jag (liten blå sak), tre gulaktiga tulpaner.

Sen har jag ju lite saker i krukor, pelargon, flitiga lisor, penseér, aklejor, violer.
 
Sv: Vad blommar hos dig just nu?

Körbärssträd tror jag:
20382048.jpg


Pärlhyacinter
20382049.jpg


Tulpaner
20382053.jpg


Några andra småblommor:
20382050.jpg

20382051.jpg
 
Sv: Vad blommar hos dig just nu?

Hos mig blommar Tulipa urumiensis Gul flocktulpan, fänrikshjärtan, pärlhyacint tror jag (liten blå sak), tre gulaktiga tulpaner.

Sen har jag ju lite saker i krukor, pelargon, flitiga lisor, penseér, aklejor, violer.

Just det, glömde någon slags buske som jag har. Påminner om en järnek, men det är det tydligen inte enligt en som jobbar på plantskola och den har gula blommor.
 
Sv: Vad blommar hos dig just nu?

Pingstliljorna har passande nog kommit upp och jag anar knopparna på tardatulpanerna. Dom andra tulpanerna ligger lite efter. Pärlhyacinter, vivor, gullvivor blommar för fullt. Äppelträdet har gröna bladrosetter, men blommorna har inte anlänt än.

Och det doftar *VÅR* och är så härligt :)
 
Sv: Vad blommar hos dig just nu?

Jag har alltid haft så underbara tulpaner och de skulle blommat nu om inte rådjuren knipsat rubbet :devil:
Annars är det gullvivor, pärlhyacinter, bellis, påskliljor, plommonträden m.m. Såg att det är stora knoppar i syrenen! :laugh:
 
Sv: Vad blommar hos dig just nu?

Jag bor i lägenhet så jag har inte så mycket som kan blomma. Men mitt körsbärsträd blommar ute på balkongen! :love:
 
Sv: Vad blommar hos dig just nu?

Jag bor i lägenhet så jag har inte så mycket som kan blomma. Men mitt körsbärsträd blommar ute på balkongen! :love:

Hur har du körsbärsträdet på balkongen? Alltså, är det planterat i en stor kruka? Blev så himla nyfiken, det lät så härligt!

TS: idag när jag satt ute och åt middag (bara att sitta ute och äta middag i maj gör ju att man hoppar högt av glädje!) kände jag en svag doft av syren, helt fantastiskt underbart och så sommrigt :love:
 
Sv: Vad blommar hos dig just nu?

Jag satt ute på balkongen inatt vid midnatt. Det var 18 grader varmt och det doftade hägg i mängd. Undra om det blir lika varmt ikväll med?
 
Sv: Vad blommar hos dig just nu?

Frizzle sizzle hette denna!
1-1-18JpegMindre-1.jpg


Dessa två kommer jag inte ihåg vad de heter
1-1-17JpegMindre.jpg


1-1-16JpegMindre.jpg


Kärleksörten såklart!
1-1-19JpegMindre.jpg


Inte hemma i min trädgård, men i närheten :)
 
Sv: Vad blommar hos dig just nu?

Det är planterat i en stor kruka. :laugh: Balkongen är inglasad och uppvärmd så jag hoppas att det ska klara vintrarna här uppe. :laugh:
 
Sv: Vad blommar hos dig just nu?

syren.jpg

Snart så...:laugh:

Syren om det va nån som inte visste!
 
Sv: Vad blommar hos dig just nu?

Slänger med min frizzle sizzle Blå bild också bara för att komplettera lite:).
E-tuna+011.jpg
 
Sv: Vad blommar hos dig just nu?

*KL*

Vilka vackra bilder! :love:

Jag var ute och promenerade på Djurgården igår och smörblommorna blommade för fullt. Är inte det väl tidigt?

I "min" trädgård blommar det för fullt: Alpklematis, Kaukasisk förgätmigej, Spirea (tror jag), maskrosor :D, samt en marktäckare som jag har glömt vad den heter.

Ja just det, syrénens knoppar har börjat slå ut också. Jag har dem precis i fönster höjd! :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp