Vad blommar just nu?

Araminta

Trådstartare
Tänkte försöka luska ut vad det är jag reagerar på. Har tidigare bara haft milda reaktioner på pollen, om ens några, men det senaste året har det blivit värre och idag slog det till ordentligt :crazy:

Så vad är det för växter och träd som blommar i maj-juni? Befinner mig i Tyskland så vi är nog lite före.

Fler pollenallergiker här som kan bistå med tips hur man bäst hanterar det hela? Mer än att gå förbi apoteket snarast möjligt. Tillbringade en halvtimma utomhus på lunchrasten och sitter nu med rinnande ögon och nyser var femte minut. Vill ju vara ute och njuta av sommarvädret :banghead:
 
Sv: Vad blommar just nu?

Jag vet att apoteket har en app där de skriver ut när det är höga halter och av vad det är höga halter. Det kanske finns något liknande i Tyskland, antingen som app eller på nätet? :)
 
Sv: Vad blommar just nu?

Har försökt googla men dessvärre verkar det som om språkkunskaperna inte helt räcker till :/ Annars vore ju något sånt toppen!
 
Sv: Vad blommar just nu?

Ungefär allt blommar nu. ;) Nä men här blommar gräs så som vårfryle, även hägg, björk och körsbär blommar beroende på vilken stad man befinner sig i. Äpple blommar nog också på sina ställen.

Jag njuter av vädret tack vare tabletter, ögondroppar och ev nässpray. Kliar jag sönder ögonen ändå måste jag köpa nån kylande och återfuktande ögonkräm... Vissa blir väldigt trötta av allergimedicin, jag blir inte det än så länge och tar därför vilket märke som helst. Märket Allegra går nu ut med reklam och påstår att man kan ta dessa utan att bli trött. Jag har dock inte testat det märket och känner ingen (som blir trött av medicinerna) som gjort det heller. Jag brukar använda Kestine eller Livostin.

Ta tabletterna innan du går ut, det tar en stund för dem att verka. Ta dem förebyggande istället för när du väl märker av dina symptom så ska det nog gå bra! Jag märker nästan ingenting när jag tar medicin. Mina värsta fiender är dock gräs, typ timotej, och gråbo, dessa blommar inte förrän runt midsommar.
 
Sv: Vad blommar just nu?

Jag börjar ta Clarityn eller liknande dagligen så fort jag börjar känna av allergi och kör på så länge jag tycker att det behövs. Jag har inte testats så vet inte exakt vad det är jag reagerar på, men björk verkar vara ett stadigt problem och likaså gräs - jag reagerar dock mest på nyklippt gräs.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp