Vad brukar ni ha på påskbordet? Recept?

nyaste

Trådstartare
Jaa, så sitter man här och ska få ihop en handelslista till påsk, och jag har inte en blekaste aning om vad jag ska handla. Det hör ju lite till att man ska ha påskmiddag en dag och så vidare. Och vad brukar ni äta alla andra dagar på påsk, något särskilt eller blir det bara "vanlig" mat alla andra dagar?
Det här är första påsken som jag ska göra påskmiddagen. Alla andra år har vi alltid varit bortbjudna, men bestämde oss för att i år så ska vi vara hemma.
Men, vad lagar man? Det får gärna vara så enkelt som möjligt, och gärna billigt också, eftersom pengarna inte direkt spränger kontot just nu :grin:
Tilläggas ska också att vi har äggallergi i familjen, så ingenting med ägg. Japp, jag vet, ägg hör ju lite lixom till påsken, men här få vi undvika det. Ägghalvor går ju att ha, men ingen maträtt/kaka som innehåller ägg.
Så, släng in recept på vad ni brukar göra, enkelt, billigt och gott!
 
Sv: Vad brukar ni ha på påskbordet? Recept?

Vi kör nån sorts "påskbord" på påskafton: Janssons frestelse, sill, lax, skinka, köttbullar, lammkotletter osv. Typ julbord light, men utan rödkål m.m. och med mer ägg och mycket mer sill.
På påskdagen blir det lammstek. :d
 

Liknande trådar

Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: mamman
·
Mat Jag ska resa bort och får hjälp av vänner med min hund. En av de inblandade ska dessutom skjutsa mig till Arlanda och hämta mig där. För...
Svar
1
· Visningar
552
Senast: Nahar
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Viva
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp