Vad ersätta plastpåsen med? Tygpåse?

Jag har med mig ryggsäck och packar i den. Jag behöver egentligen ingen väska alls i min vardag men har tagit för vana att alltid ha ryggsäcken, även om den är nästan tom, för att kunna packa i den när jag handlar på väg hem från jobbet. Extra plus för att jag slipper bära tungt i händerna!
 
Åh jag saknar den :( Den såldes på vår lilla ica är förut och jag använde den flitigt några månader men sedan gick den tyvärr sönder i knäppningen och det gick inte att laga. Jag har inte sett den säljas längre för skulle gärna vilja ersätta den men den finns fortfarande alltså?
Jag köpte min för någon vecka sedan :)
 
Jag har hört det här argumentet många gånger och undrar alltid ifall det enbart är räknat på tillverkningen och vad som är "dyrast" för miljön att producera. Eller har man även tagit hänsyn till faktorer som att plast är ett giftigt icke naturmaterial, konsekvenserna med all plast som hamnar i naturen m.m.?

Nej, de har valt ut specifika faktorer för LCAn:https://www.etc.se/debatt/inte-sant-att-tygpasen-ar-20-000-ganger-samre

Komplex fråga.
 
En bra ryggsäck, om man inte storhandlar. Ryggsäcken håller i flera år, kan användas till allt möjligt. Jag har en rymlig adidasrygga som jag köpte 25 år sen, den har varit med i halva europa, kånkat mat hem, etc.

Har också en liten tunn rygga från någon sportaffär som blir mindre än en knytnäve hoppackad, som också har fått hänga med i ur och skur. Här märkte jag att sömnadskvaliten var viktig, en billigare variant gick sönder i sömmen, men denna har nu hållit i 3-4 år.
 

Liknande trådar

Mat HUR förvarar man morötter - i kylskåp i typ en vecka? Jag älskar morötter; råa, rivna, i mat, kokta, you name it. Köper påsar med...
Svar
19
· Visningar
1 390
Senast: Sharpless
·
Trädgård & Växter Mina egenodlade sockerärtor tog slut och jag behövde köpa från affären. Det fanns inga så jag köpte sugar snaps i stället. Är väl samma...
Svar
4
· Visningar
555
Senast: Wille
·
Kläder & Bli fin Behöver hjälp med att köpa ny väska. Har hittat 2 potentiella: Gillar denna men är inte säker på att det går ner en 50 cls flaska i...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 669
Samhälle När Tant konflikträdd krockar med tigermamman... Gymnasieungdomen skulle få åka på utlandspraktik om ett par veckor (blev tillfrågad och...
2
Svar
26
· Visningar
3 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp