Bukefalos 28 år!

Vad får dig att trivas på en arbetsplats?

grodan21

Trådstartare
Vad får dig att trivas på och stanna på en arbetsplats?

Jag har funderat varför jag är kvar på nuvarande arbetsplats och det är egentligen bara för att jag vet vad jag har idag och inte vågar byta.
 
Bra kollegor är a och o. Det är ju dom man jobbar med. Sen behöver man ju inte älska alla, men överlag.
En bra chef är också viktig.
 
En chef som ger mig frihet och mandat till att ta självständiga beslut 👍. När jag är på rätt plats, vilket jag är idag, så kan chefen vara helt trygg med att jag tar de beslut som är rätt i situationen. Jag får klaustrofobi av micro management och kan helt klart säga upp mig ”bara” pga en sådan chef! Som tur är så har jag en sådan chef i dag, där no news are good news och jag får styra min del av verksamheten som jag bedömer som rätt (jag är också chef). Jag vill heller inte vara en chef som jag själv hade hatat, så jag leder på samma sätt - jag har tillit till att medarbetare löser uppgiften som de bedömer att det görs bäst (men jag stöttar och hjälper såklart efter behov 😊).
 
En chef som ger mig frihet och mandat till att ta självständiga beslut 👍. När jag är på rätt plats, vilket jag är idag, så kan chefen vara helt trygg med att jag tar de beslut som är rätt i situationen. Jag får klaustrofobi av micro management och kan helt klart säga upp mig ”bara” pga en sådan chef! Som tur är så har jag en sådan chef i dag, där no news are good news och jag får styra min del av verksamheten som jag bedömer som rätt (jag är också chef). Jag vill heller inte vara en chef som jag själv hade hatat, så jag leder på samma sätt - jag har tillit till att medarbetare löser uppgiften som de bedömer att det görs bäst (men jag stöttar och hjälper såklart efter behov 😊).
Glömde en sak. Utvecklingsmöjligheter! Annars blir jag uttråkad inom ett par år och säger upp mig. Har adhd och den kommer helt klart till uttryck där 😉.
 
Glömde en sak. Utvecklingsmöjligheter! Annars blir jag uttråkad inom ett par år och säger upp mig. Har adhd och den kommer helt klart till uttryck där 😉.
Detta med utvecklingsmöjligheter är bla en sakerna som gör att jag funderar på annat jobb, vet liksom inte hur jag ska utvecklas. Gör samma sak som när jag började för många år sedan. Sen har absolut chef ganska mycket utvecklingspotential också.
 
Detta med utvecklingsmöjligheter är bla en sakerna som gör att jag funderar på annat jobb, vet liksom inte hur jag ska utvecklas. Gör samma sak som när jag började för många år sedan. Sen har absolut chef ganska mycket utvecklingspotential också.
Min nuvarande arbetsplats är den jag har varit på längst och det är väldigt mycket på grund av att det är en stor organisation där ansvarsområden aldrig ”tar slut” och vi alltid måste nedprioritera något eftersom vi inte har tid. Det blir på något skumt sätt en trygghet för min rastlösa själ, eftersom jag vet att det alltid är nya arbetsuppgifter och områden som ”väntar” där ute om jag börjar känna mig färdig med något 😊. Jag har jobbat hos arbetsgivaren i ca 3,5 år (olika tjänster i samma avdelning) nu och det är första gången att jag kan se en framtid hos samma arbetsgivare om 5 år :up: .
 
Min nuvarande arbetsplats är den jag har varit på längst och det är väldigt mycket på grund av att det är en stor organisation där ansvarsområden aldrig ”tar slut” och vi alltid måste nedprioritera något eftersom vi inte har tid. Det blir på något skumt sätt en trygghet för min rastlösa själ, eftersom jag vet att det alltid är nya arbetsuppgifter och områden som ”väntar” där ute om jag börjar känna mig färdig med något 😊. Jag har jobbat hos arbetsgivaren i ca 3,5 år (olika tjänster i samma avdelning) nu och det är första gången att jag kan se en framtid hos samma arbetsgivare om 5 år :up: .
Jag jobbar på ett litet företag inom en större koncern, det har gjorts en omorganisation så tänkte att det kanske skulle kunna ge bättre möjligheter, men icke.

Dock känns det inte som rätt tajming att byta jobb just nu, med tanke på hur världsekonomin ser ut. Jobbar inom en bransch som påverkas av det ekonomiska läget.
 
En chef jag som har förtroende för mig och som jag har förtroende för.
Merparten av kollegorna trivs jag med.
Min arbetsuppgift ska kännas positiv största delen av tiden.
 
Självständigt arbete. Jag gillar att få min lista på morgonen och sedan bli lämnad ifred till största delen. Detta har varit sant när jag arbetat inom industri, lantbruk och service. Jag har inget behov av att bolla eller utvecklas, jag vill mest bara vara på plats, göra det jag ska, få betalt för mina timmar och åka hem igen. :D
 
Bra kollegor och chef är viktigast!
Sen behöver jag ett spännande och utmanande jobb och tycker kompetensutveckling är jätteviktigt. Älskar att åka på konferenser och liknande också.
Bra förmåner i form av flex, möjlighet till hemarbete, friskvårdstimme.
Vettig lön.
 
Bortsett från att det är arbetsuppgifter jag intresserar mig för så: Bra kollegor, teamkänsla, mänskliga chefer och ffa personkemi. Det sist har jag kommit fram till sista året. Jag saknar mitt gamla jobb vansinnigt mkt, trots att det var både halvkasst organisatoriskt, sisådär med regelefterlevnad, underbemannat och mkt tekniskt strul som sög mkt tid och energi. Men som jag älskade att jobba där! Jag längtade dit när jag var ledig även om jag var arg under vissa arbetspass, det var alltid trevliga människor, träffades vi utanför jobbet var det alltid roligt och jag har fortfarande kontakt med några efter att jag slutat. Jag har en klump i magen då jag tänker på att jag inte är en del av det längre... Det känns nästintill som en förlorad kärlek... Även om jag har ett liknande arbete idag, som på pappret är mkt bättre (chefer med erfarenhet från "golvet", bra organisation, mindre tekniskt strul, bra kollegor osv) så känner jag inte samma glädje, samhörighet och trivsel. Jag längtar inte till jobbet då jag är ledig, det är okej men mest nåt att göra och en lön. Men jag brinner inte för det.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
797
Skola & Jobb Hej kära bukefalister, Jag har varit på samma jobb sen jag tog min kandidatexamen för sju år sen. Trivs väldigt bra, därför har jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 406
Senast: Ingela_S
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 199
Senast: kolblakkur
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 393
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp