Vad får dina barn i julklapp i år?

Praefatio

Trådstartare
Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år?

Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar kring julklappar MEN (!!!) tråden är bara för skojs skull. Det här är ingen lämplig tråd för debatt eftersom alla har olika ekonomiska förutsättningar och prioriteringar när det kommer till julen. Ingen är bättre eller sämre än någon annan för att de ger fler/färre eller dyrare/billigare paket. Barn kan ju ha en magisk jul oavsett om de får ett paket eller tjugo!

Vår nioåring får:
  • ett dyrare set med Harry Potter-Lego
  • den illustrerade utgåvan av Harry Potter och de Vises Sten
  • 500 bitars-pussel med hundar
  • pusselmatta
  • 1 kg ritpapper
  • ett Lego-set med jultema som vi fick gratis av Jollyroom när vi beställde.
Vår tvååring får:
  • ett dyrare Duplo-set, Europas vilda djur
  • en stapelregnbåge i trä
  • nya kritor
  • en barnsax pga nyvunnet enormt intresse för att klippa papper i små, små, små bitar
  • 1 kg ritpapper.
Våra barn öppnar våra julklappar på morgonen, så något kul att sysselsätta sig med tills det är dags att gå till släktkalaset på eftermiddagen är prioriterat (Lego, pussel). På släktkalaset får de sedan några julklappar till. Släkten är inte så mycket för att köpa leksaker utan det brukar bli någon mer påkostad leksak från mina föräldrar plus makens bror och sedan lite böcker, kläder och praktiska grejer, ofta någon slant till äldsta. Brukar bli väldigt lagom vilket vi är tacksamma för!
 
7 år, får av mig ett legobygge hon sagt att hon vill ha och ett gosedjur som hon önskat sig. Det är vad jag har köpt till henne. Tror att hon får öppna dessa på morgonen, vi ska ha lite släktingar över för firande men de kommer inte förrän vid tvåtiden så det är nog bra att hon har lite att pyssla med. Iofs skulle hennes barnkör sjunga på mässan så vi får kanske hänga i kyrkan halva förmiddagen. Nåja, det ger sig.

Ingen aning vad släkten ska ge henne ^^
 
Kul tråd!

Min äldsta fick dyrare julkalendrar
Utrustning till sin sport
Sminkspegel
Hestra handskar
Några begagnade böcker

Yngsta får
Nya kläder till sin sport
Också begagnade böcker
Nerf, skott, midjebälte.
Pannlampa
Fick en julkalender med blandat leksaker, badgrejer, godis.

Och så får de dela på ett spel till sitt PS :)
De kommer även få säsongskort till en mindre slalombacke (Så det handlar inte om så stora pengar som de stora anläggningarna).
 
Min dotter är bara 5 månader så det blir inte så mycket julklappar för hennes del, om inte våra närmsta släktingar går bananas trots att vi sagt att de inte ska det 😆 Vi har inte bestämt oss för om hon kommer få något av oss föräldrar, inget är köpt iaf. Till mormor och farmor+farfar har vi sagt att hon önskar sig pekböcker och små, lätta leksaker hon enkelt kan greppa själv.
 
Vår snart ettåring får faktiskt ingenting i år. Vi har det som behövs och hon kommer få saker från min farbror samt sambons familj så det får räcka så. Fokuserar på en lugn och härlig jul med massa kärlek istället. Fördelen när de är så små 😁🤣
Min dotter är bara 5 månader så det blir inte så mycket julklappar för hennes del, om inte våra närmsta släktingar går bananas trots att vi sagt att de inte ska det 😆 Vi har inte bestämt oss för om hon kommer få något av oss föräldrar, inget är köpt iaf. Till mormor och farmor+farfar har vi sagt att hon önskar sig pekböcker och små, lätta leksaker hon enkelt kan greppa själv.
I den åldern har våra inte heller fått något speciellt, ett litet paket mest för att kunna ha något att slita upp bara, med ett fiiint krulligt presentsnöre att förundras över och prassla med.
 
2 åringen
Han får ett gäng fina duplo fordon(begagnade)
En bamse premenuation

15åringen får 3 olika deos. Han har börjat gilla parfym så hoppas deos av samma märken går hem.
 
Min är 12 och ska få mycket praktiska saker som hon behöver;
nya stigbyglar till dressyrsadeln
varm stalltröja
sporrar till tävling
pyjamasbyxor
Sen lite bara för att det är jul;
All In hoodie
Lego wild flowers
morgonrock
 
Mina treåringar kommer få följande av oss:
- varsin hund som kan gå och skälla
- en sopbil respektive en återvinningsbil
- en mjukistraktor respektive en mjukispolisbil
- en gemensam pyssellåda
- en gemensam discolampa

Sen kommer de få en bok eller klistermärken i strumpan.
 
Oklart. Har en knappt två år gammal son som jag hade köpt några pussel och spel till som han skulle få i julklapp, men vi kan ha lekt med allt redan. :angel: Så har inte bestämt mig för om jag ska slå in dem ändå och så får han dem ”igen” eller om han får nöja sig med ett par tofflor (så han slipper traska runt i mina) och nåt han säkert får från sin mormor och morfar.
 
Min blivande treåring kommer få en kikare av mormor och morfar (han går runt hemma och använder ALLT som kikare, oavsett om det går att se igenom eller ej :D ), av oss föräldrar får han ett par pussel och tre Paw patrol-bilar (allt begagnat). Av sina mostrar brukar han få något friluftsigt.

Som ettåring fick han bara en TBE-vaccination av oss föräldrar :laugh:

Om det är någon som ska ge bort något till en tvååring tipsar jag om den här pannlampan, den kan lysa i alla färger och blinka och min son har lekt med den i snart ett år. Ja den passar nog en treåring också! Vi har bara bytt batterier en gång i den. Han fick den av sin ena moster, en fem plus-julklapp!
 
14 aringen: En airtrack matta (hälfen betalar farmor) och ett mobilskal
13aringen : 2 spel till Nintendo och en lavalampa
9aringen: 3 schleichhästar och ett stall ev lite pysselsaker
6aringen: 2 mindre Playmobil och en sminkväska
4aringen: 2 delar till Briotagbanan och ett litet lego

Sen köper vi ett större pussel gemensamt till hela familjen, det gjorde vi förra aret och det var en rolig sysselsättning pa jullovet.
 
Nästan-sexåringen får:
Squishmallowgose
Stämpelpennor
Badlakan
Lego technic bygge (bil)
Fiskespel
Loom bands
Bok LasseMajas detektivbyrå

Tvååringen får:
Squishmallowgose
Pennor
Badlakan
Skrållan baddocka
Docktillbehör badbalja mm
Dockkläder
Hörlurar
Leksaksmat i shoppingkorg

En del likadant och en del olika. Stora älskar lego men har redan massor så han får en mindre byggsats, lär få mer av släkten. Lilla har en riktig dockperiod men dockan hon leker med nu är storebrors så hon får en egen. Lurar (trådlösa) har storebror redan och jag tänker att det är bra med varsina inför framtiden även om hon nog inte kommer använda dom så mycket nu.
Båda älskar gosedjur och tjafsar ofta om vem som ska ha vilket så de får varsin stor squishmallow.

Pappan har köpt tv-spel till stora och funderar fortfarande till lilla...
 
9-åringen
Roblox gosedjur av ngt slag 🤷‍♀️
Uno
Knäck koden (variant av Mastermind)
Legosats

6-åringen
Squishmellow
? (Vi saknar en klapp) 🙈
Nagellacksset
Den försvunna Diamanten

I år firar vi med mannens släkt och då ska alla barn få 2 klappar av tomten. Det kommer vara drygt 20 barn på plats i åldern 6mån - 9 år så det ska vara ngt de kan leka med där utan att det går sönder. Barnens 2 första klappar är tänkta dit. Sedan firar vi en mindre jul med mannens föräldrar och syskon + barn där det också blir julklappar.

I övrigt får barnen väldigt mycket klappar av släkten så vi försöker hålla det till 2 från oss vid tillfälle nr 2.

Sonen fyller år i december så hans önskelista blev uttömmande tills dess och dottern vet inte vad hon önskar sig så det är inte helt lätt att hitta på något känner jag. 😁
 
Jag kapar tråden med en julklappsefterlysning!

Min 8årige son önskar sig en lurvig dagbok. Alltså en sån där med plyschpäls på. Jag har letat men alla jag hittar är så otroooligt "flickiga" om ni ursäktar uttrycket. Sonen kan nog tänka sig de flesta färger men vill nog inte att det ska vara både rosa, glittrigt, enhörnigt OCH med sminkade ögonfransar 🙄 Och de jag hittat som varit tex som djur har inte haft lås på. vilket är väldigt viktigt.

Någon som har ett tips på var man kan hitta någon liiiiite mer neutral? Leder hittills gör en röd hjärtformad
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp