Vad fasen håller grannarna på med?

Qodrofenia

Trådstartare
Det är 11 grader ute och det blåser..på fjärde våningen i huset mitt i mot sitter två hundar utelåsta på bakongen :(

Min man såg deras husse försvinna vid nio i morse.. och matte åkte vid tolv tiden nu på dagen sen har ingen av dem synts till.och hundarna sitter på balkongen..det har regnat och blåst snålt hela dagen... och nu är klockan snart 8 på kvällen. med andra ord har dom setat där i ca 8 timmar :crazy: Jag är rätt orolig att någon av dem försöker hoppa över räcket :(


Vad säger lagen? får man ha hundar så där på balkongen utan skydd för väder och vind?
 
Sv: Vad fasen håller grannarna på med?

Nä det kan jag inte under några som helst omständigehet tro att man får ha...

Varför sätta ut de? Skäller de inne, borde de då inte skälla ute?

Nä vad arg jag blev nu... Jag har en "inbyggd" balkong med en stol och nån matta på och lite andra saker. Jag skulle kunna tänka mig att stänga ut de där om jag damsuger eller håller på med nått projekt på golvet. Men att låta de vara där om jag inte har uppsikt *nä fy farao*
 
Sv: Vad fasen håller grannarna på med?

Ring polisen och berätta det du skrev här så får dom ta ställning till hur det skall tas om hand.

Då har du gjort vad du kunnat
 
Sv: Vad fasen håller grannarna på med?

Tippan skrev:
Nä det kan jag inte under några som helst omständigehet tro att man får ha...

Varför sätta ut de? Skäller de inne, borde de då inte skälla ute?

Nä vad arg jag blev nu... Jag har en "inbyggd" balkong med en stol och nån matta på och lite andra saker. Jag skulle kunna tänka mig att stänga ut de där om jag damsuger eller håller på med nått projekt på golvet. Men att låta de vara där om jag inte har uppsikt *nä fy farao*

Det är en sån här balkong..(den längst upp)
233an.jpg


Det är en BC och en amstaff korsning.
Jag vet inte varför dom gör så..jag har aldrig hört att hundarna skällt inne..snarare att dom gnäller på balkongen och skäller när andra hundar går för bi.Dom brukar stå med framtassarna över räcket
och amstaffkorsningen blir sjövild när andra hundar går föbi..det är väl den jag oroar mig meft över när det gäller att hoppa ut. räcket är väl knappa metern :crazy:
Och just nu blåser det riktigt kallt rätt in mot den balkongen.. :(
 
Sv: Vad fasen håller grannarna på med?

Hundar på balkongen på det viset fick man inte ha..Hon jag pratade med var gätte trevlig.Hon kunde inte lova att hon kunde göra nått på momangen men hon skulle försöka..Alltid något..
 
Sv: Vad fasen håller grannarna på med?

Nu har någon kommit hem i allafall.Man kan ju hoppas att polisen dyker upp och att det adrig kommer hända igen...

Lite nervös är jag allt ändå.Killen som äger hundarna såg jag misshandla en gammal vänn på stan för ett par veckor sedan... :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu under våren så ska jag bygga en hundgård - isolerad och uppvärmd hundkoja, inhägnad hage etc. Meningen är att hundarna ska kunna vara...
2
Svar
31
· Visningar
2 609
Senast: Luff
·
Övr. Hund Ja, som rubriken säger, så är i dag hundarnas första riktiga arbetsdag denna hösten och först ut var Cujo, som släpptes i morse kl 06:00...
2
Svar
27
· Visningar
1 861
Senast: Syrsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp