Bukefalos 26 år!

Vad finns det för lindor

B

breccia

det finns bl.a. eskadron lindor som har paddar påsydda som är lika breda som lindorna.
Men det bästa är att under alla lindor har paddar. Jag har Mias RS paddar (tunna fleece) under fleece lindor och eskadrons froté paddar under elastiska. Sen har jag tillklippningsbara paddar, mkt bra! Jag lindar för att stödja upp benet vilket man gör bäst om man har padd, annars kan man lika bra rida med skydd.

B

benjamin

Ylle eller fleece lindor behöver du inte ha padd under. Man måste ha padd under alla elastiska lindor. (Tvärt om är det med täckjordar. Du måste ha underlägg under oelastisk jord men ej under elastisk.) :D

B

BackyardGirl

Håller med, Fleecelindor går bra att linda utan padd men det bästa är ju att ha padd ändå, men det beror ju självklart på vad anledning att linda är... :confused: :)

L

Little_Chance

På Granngården har de hälften fleece/elastiska för 150 kronor. -tipsa- ;)

Hittade inga sådanna här på Granngården.. :( Men tycker dom har dåligt sortiment där överhuvudtaget, har sett andra Granngårdar där det varit betydligt bättre...

Jag hörde att det var såhära; lindor som är elstiska på bredden = ej padd under (ex flecce), lindor som är elastiska på bredden = alltid padd. Jag har aldrig padd under när jag rider med fleecelindorna, men jag har stallbandage på nätterna har jag paddar.

Även om lindorna är oelastiska är det nästan helt omöjligt att få ett jämnt tryck utan padd. Testa att linda på er själva får ni se. Man ska alltid ha padd under, oavsett linda! En linda utan padd ger dessutom knappt inget skydd eller stöd.

Liknande trådar

Utrustning Någon som jämfört både snabbandage från back om track med vanliga hederliga stallbandage (tjock padd och linda) när det gäller lymfangit...
Svar
11
· Visningar
820
Utrustning Hejsan:) jag har ett liten fundering:) jag hade en dåligt passande sadel innan men efter köp av ny som passade bra då så har det inte...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 077
Utrustning Hej! Vi har en sadel som passar bra till vårat kallblod, enda problemet är att hon har typ ingen manke alls och alla sadlar vi provat...
Svar
4
· Visningar
435
Utrustning Vad beror det på att schabraket glider ner mot mannen vid tidning? Även padden gör det. Annars ligger schabrak och padd still, förutom...
Svar
2
· Visningar
523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Piercingar
  • Anhörigas veto tas bort
  • NATO - ska vi gå med?

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #9
  • Min sambo är hundallergisk