Vad finns det för lindor

det finns bl.a. eskadron lindor som har paddar påsydda som är lika breda som lindorna.
Men det bästa är att under alla lindor har paddar. Jag har Mias RS paddar (tunna fleece) under fleece lindor och eskadrons froté paddar under elastiska. Sen har jag tillklippningsbara paddar, mkt bra! Jag lindar för att stödja upp benet vilket man gör bäst om man har padd, annars kan man lika bra rida med skydd.
 
Ylle eller fleece lindor behöver du inte ha padd under. Man måste ha padd under alla elastiska lindor. (Tvärt om är det med täckjordar. Du måste ha underlägg under oelastisk jord men ej under elastisk.) :D
 
Håller med, Fleecelindor går bra att linda utan padd men det bästa är ju att ha padd ändå, men det beror ju självklart på vad anledning att linda är... :confused: :)
 
På Granngården har de hälften fleece/elastiska för 150 kronor. -tipsa- ;)
 
Hittade inga sådanna här på Granngården.. :( Men tycker dom har dåligt sortiment där överhuvudtaget, har sett andra Granngårdar där det varit betydligt bättre...
 
Jag hörde att det var såhära; lindor som är elstiska på bredden = ej padd under (ex flecce), lindor som är elastiska på bredden = alltid padd. Jag har aldrig padd under när jag rider med fleecelindorna, men jag har stallbandage på nätterna har jag paddar.
 
Även om lindorna är oelastiska är det nästan helt omöjligt att få ett jämnt tryck utan padd. Testa att linda på er själva får ni se. Man ska alltid ha padd under, oavsett linda! En linda utan padd ger dessutom knappt inget skydd eller stöd.
 

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 614
Senast: caballus
·
Utrustning Behöver ev köpa ny padd och blivit tipsad om foampadd typ ogilvy eller snarlik. Ser att både Börjes och Hööks har nåt liknande, någon...
Svar
7
· Visningar
616
Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
529
Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
534
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hyra ut rum i lgh?
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp