Vad för beteende??

M

Mimmi22

JAg stod ute nu i paddocken och bara smekte henne över kroppen, sen kom jag på att om jag ska testa "slickande kotungan" inom ttouch och när jag gjorde detta vid sadelgjordsläget så muttrade hon till lågt och kollade på mig, vad betydde detta?? Det var inget obehag eller spänning i henne utan hon stod avslappnat.
 
Kan det vara ett "fölhummande"? Mitt sto reagerade så där ibland när jag putsade juvret på henne, började humma och titta på mig. Tror det berodde på i vilken fas hon var av brunst och hormoncykel.

Jag kan inte just den ttouchen, men kanske den aktiverade lite fölhormoner i henne och kändes mysig?
 
Det var ungefär så jag tänkte med att det kanske är nått mamman gör med sitt föl eller nått. Mysigt beteende ivartfall.
 
Minns nu att en gång när jag kom till stallet låg hon ner i boxen. Jag blev orolig förstås, hon reste sig inte meddetsamma heller, och satte mig på huk och smekte kände på hennes mage - kolik? Men då tittade hon så där på mig och hummade så mjukt o rart... Sen reste hon sig och det var inget särskilt med henne. Kanske hon bara överväldigats av hormoner? Hon hade haft två föl innan jag köpt henne och sades vara en "bra" mamma.
 

Liknande trådar

Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 597
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
873
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 758
Senast: Stereo
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
722

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp