Vad för bok är detta?

Asko

Trådstartare
Jag kommer ihåg en ungdoms(?)bok som jag fann fascinerande då den hade en annorlunda handling - det handlar om en kille (tror jag) som upptäcker sig som typ spöke och följer sin omgivning som försöker ta reda på var han är då han är försvunnen. Handlingen följer honom ibland och ibland polisen som utreder försvinnandet. I slutet får man reda på att några jämnåriga vänner hade försökt mörda honom, och han som spöke blev allt mer medvetlös ju närmare han kom döden.

Jag kommer ihåg att det gjordes en film på boken också (som vi såg i skolan) men att de var rätt olika ändå så jag minns inte exakt vilket som skedde i boken eller i filmen.

Den känns som lite av en klassisker av en känd författare men jag kan inte komma på vem och vad boken heter! Kan någon annan komma på vilken bok jag menar? :arghh:
 
Den Osynlige av Mats Wahl :)
Jag tänkte väl att det kanske var han!! Jag hade för mig att jag har boken men har rensat en hel del så jag måste kolla att jag inte råkade lägga bort den :cautious: Det var en speciell bok kommer jag ihåg. Tack!!
 
Jag kommer ihåg en ungdoms(?)bok som jag fann fascinerande då den hade en annorlunda handling - det handlar om en kille (tror jag) som upptäcker sig som typ spöke och följer sin omgivning som försöker ta reda på var han är då han är försvunnen. Handlingen följer honom ibland och ibland polisen som utreder försvinnandet. I slutet får man reda på att några jämnåriga vänner hade försökt mörda honom, och han som spöke blev allt mer medvetlös ju närmare han kom döden.

Jag kommer ihåg att det gjordes en film på boken också (som vi såg i skolan) men att de var rätt olika ändå så jag minns inte exakt vilket som skedde i boken eller i filmen.

Den känns som lite av en klassisker av en känd författare men jag kan inte komma på vem och vad boken heter! Kan någon annan komma på vilken bok jag menar? :arghh:

Bok på samma tema är Lovely bones eller Flickan från ovan. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 893
Senast: Yrsel
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 312
Senast: LenaH
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 405
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 816
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp