Vad för budget ska man ha för att få bostadslån?

Helst längs roslagsbanan mot Österåker för min del då mina föräldrar bor längs med den. Mina föräldrar börjar bli lite gamla och pappa dement så jag vill kunna kika förbi typ på hemvägen :)

Jag fattar. Täby är ju lite dyrare men Grindtorp eller Roslags Näsby har kanske lite billigare lägenheter?
 
Jag fattar. Täby är ju lite dyrare men Grindtorp eller Roslags Näsby har kanske lite billigare lägenheter?
Jag håller koll på hela Täby Kommun :up: Den billigaste just nu i Roslags Näsby är dock en lägenhet som behöver renoveras, och kostar 1,8 miljoner :crazy: Inte ens de billigare är billiga :grin:
 
Jag håller koll på hela Täby Kommun :up: Den billigaste just nu i Roslags Näsby är dock en lägenhet som behöver renoveras, och kostar 1,8 miljoner :crazy: Inte ens de billigare är billiga :grin:

Jag såg att ettor i Grindtorp gått för 1,9 mille.
 
Att bara få såna förfrågningar sänker det? :confused::eek:

Ja. Det som är så jäkla dumt. Och många sänker betyget mer än få.

Liksom här ska man jämföra räntor och ställa banker mot varandra osv - men gör man det bank för bank försämrar de ens kreditvärdighet ett tag framöver.
 
Ja. Det som är så jäkla dumt. Och många sänker betyget mer än få.

Liksom här ska man jämföra räntor och ställa banker mot varandra osv - men gör man det bank för bank försämrar de ens kreditvärdighet ett tag framöver.
Men jösses. Tack för länken! Bra att veta också, då försöker jag nog hålla mig till ca 2 banker :cautious:
 
Här finns lite enkelt förklarat hur krediförfrågningar, särskilt flera på kort tid, påverkar.

https://advisa.se/blogg/kreditupplysningar-6-saker-du-maste-kanna-till/
Passade på att kolla om bolån hos dem:
Så kan Advisa hjälpa dig med bolånet
Genom Advisa kan du få smarta tips om du vill låna till topplån eller handpenning. Du kan även sänka kostnaden för dina gamla lån eller ta ett nytt för att finansiera renovering och andra kostnader som kan komma vid ett bostadsköp.

Du kan inte jämföra bolån, lån till kontantinsats eller lån till handpenning genom Advisa.
Går inte att jämföra alltså :down:
 
Aha ja ettor, jag söker på 1,5-2,5 rum :o får jag inget privat sovrum (eller åtminstone större/bra avskild alkov) så får det vara, jag bor redan så trångt :grin:

Ev kanske du måste sänka kraven på rum/kvm? Tyvärr är det ju lite så att man måste rätta mun efter matsäck. Jag känner många som bor i ettor, även de med goda inkomster. Det kostar att bo själv och det kan vara knivigt att låna med en inkomst, även om den är god.

Bra att du kontaktat banken! Heja! :banana:
 
Ev kanske du måste sänka kraven på rum/kvm? Tyvärr är det ju lite så att man måste rätta mun efter matsäck. Jag känner många som bor i ettor, även de med goda inkomster. Det kostar att bo själv och det kan vara knivigt att låna med en inkomst, även om den är god.

Bra att du kontaktat banken! Heja! :banana:
Jo, det beror ju också på hur lägenheten är planerad. Men en etta med sängen mitt i vardagsrummet (utan alkov) känner jag bara nä, jag bor redan så. Jag behöver något större. Men som sagt, får jag inte tag på något sånt så är det som det är 🤷‍♀️
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 444
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 257
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 148
Skola & Jobb man vill bli när man blir stor? Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter? Jag ligger hemma...
Svar
6
· Visningar
961
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp