Vad för insekt är detta?

MissFideli

Trådstartare
Just den här verkar släpa på nått. Men ni ser förhoppningsvis hur insekten ser ut. Den är liten, 5-7 mm typ.
20210924_182058.jpg
 
Nymf av smutsstinkfly. De är klibbiga för att kamouflera sig i vad som råkar vara runt om :) De är rovdjur, så den har nog sitt byte.

Tack!! Vet du om nymferna bits också eller om det bara är vuxna som gör det? Har hittat nån nymf i sängen, funderar på om jag borde ta på mig skyddskläder 😅
 
Tack!! Vet du om nymferna bits också eller om det bara är vuxna som gör det? Har hittat nån nymf i sängen, funderar på om jag borde ta på mig skyddskläder 😅
Jag tror inte de har tillräckligt med kraft för att ta sig igenom mänsklig hud, men personligen skulle jag städa bort dem. De blir ju stora till slut:nailbiting:
 
runt 2 cm. Då kan de flyga och om du försöker hålla fast dem kan de bitas. Men de jagar mindre insekter som regel, så lättaste sättet att bli av med dem är att städa bort andra småkryp och ha mycket spindlar :)
Så intressant! Någon sådan har jag varken sett eller hört något om tidigare!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har något kryp som tuggar på mina yllekläder. Om det är mal eller pälsänger vet jag inte. Nu hade tydligen sambon drabbats också, en...
Svar
16
· Visningar
1 112
Senast: Stergo
·
Kropp & Själ Hej! Jag har under 2 år varit beroende av laxeringsmedel, Dulcolax, Toilax mm. Har överdoserat och tagit i princip dagligen. Jag har nu...
Svar
7
· Visningar
995
Senast: MiniLi
·
Fordon Min bil ska få ny startmotor, förhoppningsvis på fredag om den hinner fram. Men om den inte hinner, finns det nått sätt jag ändå kan få...
2
Svar
24
· Visningar
1 356
Senast: MissFideli
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 042
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp