Vad för ras har denna päls?

Selkirken beskrivs som att pälsen kräver regelbunden pälsvård på sveraks hemsida, det står bara att det "gäller den långhåriga selkirken mer än den korthåriga" - så jag fick uppfattningen att det gällde den korthåriga också även om kanske inte i lika mycket mängd? 🤔
Nu har jag iofs inte katt, men en lockig korthårig hund som fäller. Man kan tro att hon behöver noll pälsvård när man ser henne men lockarna stänger in pälsen som fälls och gör att den stannar där vilket skapar feta och liksom lite hårda lockar till slut. Då behöver hon ett bad och rejäl utborstning av all lös päls som sitter fångad. Katter gör ju sig rena på ett annat sätt än hundar så bad är troligen inte lika nödvändigt men hjälp att borsta bort eventuell fångad päls tror jag uppskattas
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har nu nästan bestämt mig för att skaffa katt under året. Tanken är två katter så de har sällskap av varandra när jag jobbar eller...
2
Svar
31
· Visningar
1 900
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 051
Senast: Åsa A
·
Övr. Katt Jag förlorade min partner in crime sedan nästan femton år, i fredags. Saknaden är avgrundslös och jag tycker att allt saknar mening...
2
Svar
25
· Visningar
2 637
Senast: EmmaBovary
·
Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
6 873
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp