Vad för slags säng har ni kattägare?

aiquen

Trådstartare
Ni som har katter (i sängen ;)) - vad för typ av säng och sänggavel har ni?

Jag måste köpa en ny säng och jag vill ha en kontinentalsäng, men de är ju i tyg. Fastnar det bara enormt mycket katthår på dessa?

Jag gissar att det kan bero på vilken typ av tyg, och undvika hår helt går nog inte när katterna ligger i sängen både på natten och halva dagen, men jag skulle nog bli lite lätt galen av en helt nerhårad säng.

Någon här med erfarenhet? Funkar det?
 
Ni som har katter (i sängen ;)) - vad för typ av säng och sänggavel har ni?

Jag måste köpa en ny säng och jag vill ha en kontinentalsäng, men de är ju i tyg. Fastnar det bara enormt mycket katthår på dessa?

Jag gissar att det kan bero på vilken typ av tyg, och undvika hår helt går nog inte när katterna ligger i sängen både på natten och halva dagen, men jag skulle nog bli lite lätt galen av en helt nerhårad säng.

Någon här med erfarenhet? Funkar det?
Jag har en kontinentalsäng och köpte en sängkappa för att kunna tvätta den i maskin vid behov. Nu är min kappa dessutom lite gråbrun i färgen och lite grövre tyg så jag tycker inte att håren från varesig hundarna eller katterna syns även om det bara är katterna som sover hos mig. Jag har även valt att inte ha någon tyggavel och har överdragslakan till bäddmadrassen.
 
Jag har en kontinentalsäng och köpte en sängkappa för att kunna tvätta den i maskin vid behov. Nu är min kappa dessutom lite gråbrun i färgen och lite grövre tyg så jag tycker inte att håren från varesig hundarna eller katterna syns även om det bara är katterna som sover hos mig. Jag har även valt att inte ha någon tyggavel och har överdragslakan till bäddmadrassen.

Tack för svar. Men jag VILL egentligen ha tyg och bara en enkel säng liksom.

Jag har inget madrassskydd/kappa nu men brukar dammsuga regelbundet och det tycker jag inte blir så farligt. Och överdragslakan is the shit! Men täcket tar det mesta. Men så har jag en träram i dag, antagligen skyddar det en del ...

Jag tittar också efter grå sänggavlar. Jag har en grå soffa i ett grovt tyg och även om den blir hårig så syns det inte så väl. Men jag vill helst inte behöva stoppa ner ansiktet i en hårboll när jag ska sova.
 
Tack för svar. Men jag VILL egentligen ha tyg och bara en enkel säng liksom.

Jag har inget madrassskydd/kappa nu men brukar dammsuga regelbundet och det tycker jag inte blir så farligt. Och överdragslakan is the shit! Men täcket tar det mesta. Men så har jag en träram i dag, antagligen skyddar det en del ...

Jag tittar också efter grå sänggavlar. Jag har en grå soffa i ett grovt tyg och även om den blir hårig så syns det inte så väl. Men jag vill helst inte behöva stoppa ner ansiktet i en hårboll när jag ska sova.
Fast du har ju inga hårbollar när du sover nu? ;) Jag upplever inte att sängen blir hårigare och sängkläderna tar ju hand om det mesta då katterna är i sängen.
 
Fast du har ju inga hårbollar när du sover nu? ;) Jag upplever inte att sängen blir hårigare och sängkläderna tar ju hand om det mesta då katterna är i sängen.

Nej, nu slipper jag hårbollar. :) Är bara rädd att ramen skyddar så mycket att jag skulle få panik på hår på sidorna och gaveln. Men det kanske funkar eftersom det inte är där katterna liksom ligger?
 
Nej, nu slipper jag hårbollar. :) Är bara rädd att ramen skyddar så mycket att jag skulle få panik på hår på sidorna och gaveln. Men det kanske funkar eftersom det inte är där katterna liksom ligger?
Nej, sidorna behöver du inte oroa dig för, de hoppar väl upp i sängen istället för att åla sig upp? :laugh:
 
Sängen i sig är det minsta problemet, lätt att klisterrulla av det som flyger och fastnar på sidorna. Sängkläderna däremot... :cautious::meh:

När jag hade en sängkappa på en tidigare säng så blev den dock väldigt hårig. Den nådde ju ner till golvet och de gick ju igenom den som ett draperi så där fastnade såklart mycket päls. Mest estetiskt fult och tråkigt att dammsuga men där hade åtminstone inte jag huvudet i det när jag sov ;)
 
Sängen i sig är det minsta problemet, lätt att klisterrulla av det som flyger och fastnar på sidorna. Sängkläderna däremot... :cautious::meh:

Men ja! Att det inte bara kan ta slut någon gång! Men skönt att höra att själva sängen i alla fall inte blir så farligt hårig.

Nu har jag faktiskt köpt en säng. Bara några veckors leveranstid så jag får hem den helt lagom till pälsfällningssäsongen. :up::cautious:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 127
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 325
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 017
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp