Vad för täcken?

user19728

Trådstartare
Jag köper lite täcken på rea nu inför vintern. Ponnyn kommer så i utebox och troligtvis vara halvklippt. Tror han inte är liksom en riktig fryslort iaf. Som kallast brukar det bli ungefär -15°C. Han kommer gå i hagen minst 7h per dag och täckesbyten ingår så han behöver inte ha samma i både box och hage. Vad hade ni haft för täcke i boxen? Vad hade ni haft för täcke ute?

Vad har ni för uppsättningar med täcken till vilken temperatur och väder på era hästar? Vill höra ALLT!
 
Senast ändrad:
50,100,250 och 300 gram har min fryspelle på sina utetäcken. Inne på vintern har han 200 gram. Vid 15 minus grader krävs de 300 gram på honom annars står han bara Still och fryser i hagen trots att han i princip har fritillgång på hö. Mitt andra varmblod klarar sig oftast med 100 grams täcke hela vintern. De är stor skillnad på killarna, den ena är varm av sig den andra är en fryslort. Så den andra har bara 50 och 100 gram på sina täcken och inget innetäcke.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Hej! Känner att jag behöver lite tips å så från folk som är mer van att täcka sina hästar. Jag ska ha min varmblodsvalack oklipp i...
Svar
9
· Visningar
1 009
Senast: ako
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp