Vad gäller egentligen för besöksparkering?

Pancakes

Trådstartare
På min gata ägs fem flerfamiljshus av samma hyresvärd. Det finns ett gäng parkeringsplatser för boende som vi som har betalar ett antal hundralappar för varje månad. Utöver dessa finns även fyra-fem besöksparkeringar. Två av dessa används nu regelbundet av några som bor i dessa hus vilket för att det är väldigt begränsat vart faktiska besökare kan parkera. Det känns inte riktigt okej, men vem ska jag prata med? Hyresvärden som tillhandahåller platserna eller Securitas som ”håller efter” dem? Eller är det så att man som boende FÅR hålla på besöksparkeringar? Bilarna flyttar sig mer sällan än en gång i veckan.
 
Om jag inte missminner mig så är gratisparkeringar som inte villkoras med tilläggsskylt om hur länge man får stå endast tillåtna att nyttjas i 24h utan att flytta bilen. Så om bilarna bara står parkerade och inte används dagligen så kan du prata med det bolag som har hand om p-övervakning.

Alternativt prata med hyresvärden. Det kan ju vara så att hyresvärden godkänt användandet för de boende också.
 
Jag skulle också ringa efter parkeringsvakterna om de står still utan att flyttas. Upprepa tills de fått så mkt böter att de tröttnat.
 
Vi hade besöksparkeringar vid vårt lägenhetsområde. När boende parkerade där fick de vanliga parkeringsböter, de kollade regplåtarna för att se var ägaren var skriven.
Kan hända att det hände mig en eller två gånger när sidan för boende var helt full (det var bara där stolpar stod som man kunde hyra).
 
När jag googlar står det på flera ställen att det är helt förbjudet att stå på besöksplats om man inte är just besökare. Hittar dock ingen officiell källa.
 
Vet inte om följandevarierar vilken deal bostadsägaren gjort med p-företagen eller är allmängiltigt; jag har fått böter när jag som skriven på adressen stått på besöksparkering.

Edit. Asch, var en gammal flik jag hade uppe sen tidigare idag så såg inte MiniLis svar innan jag skrev!
 
På min gata ägs fem flerfamiljshus av samma hyresvärd. Det finns ett gäng parkeringsplatser för boende som vi som har betalar ett antal hundralappar för varje månad. Utöver dessa finns även fyra-fem besöksparkeringar. Två av dessa används nu regelbundet av några som bor i dessa hus vilket för att det är väldigt begränsat vart faktiska besökare kan parkera. Det känns inte riktigt okej, men vem ska jag prata med? Hyresvärden som tillhandahåller platserna eller Securitas som ”håller efter” dem? Eller är det så att man som boende FÅR hålla på besöksparkeringar? Bilarna flyttar sig mer sällan än en gång i veckan.

Vi hade samma problem i min tidigare förening. Började med att föreningen bad p-bolaget kolla oftare och lappa alla som stod där men bodde i föreningen. Det hjälpte dock inte heller helt utan det byttes helt enkelt till besöksparkering som var kostnadsfri i två timmar och sedan avgiftsbelagd. Då slutade folk stå där.
 
Vi hade besöksparkeringar vid vårt lägenhetsområde. När boende parkerade där fick de vanliga parkeringsböter, de kollade regplåtarna för att se var ägaren var skriven.
Kan hända att det hände mig en eller två gånger när sidan för boende var helt full (det var bara där stolpar stod som man kunde hyra).

Kan ha hänt mig också den gången parkeringen var så dåligt plogat att flera av våra vanliga parkeringsplatser inte gick att använda längre och jag kom hem sist (jobbade natt).
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 656
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 095
Senast: IngelaH
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 493
Senast: LaMagia
·
Hemmet Jag har en fråga angående min hyreslägenhet. Jag och min sambo flyttade från en lägenhet inne i centrum till en större lägenhet ute på...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 696
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp