Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Vad gäller i Fodervärdskontraktet??

H

Hästen

Har min häst utlämnad på foder.I detta står:

""Avtalet gäller till den 1/12-2003 och förlänges med 6 månader i säder såvida uppsägning ej skett senast 1 månad före avtalsperiodens utgång.""
(vi har valt dessa tidsperioder)
Om nu fodervärden säger upp hästen den 1/11-2003 är jag skyldig att hämta den den 1/11-2003 då, eller har jag 1 månad på mig??
Avtalet gäller ju till den 1 December om jag fattar det hela rätt, men måste sägas upp
senast den 1 November
Har jag fel........... :confused: :confused:
Jag förstår inte riktigt avtalet, vill att det ska bli rätt för alla parter då jag har varit mkt nöjd med min fodervärd!
Mkt tacksam för hjälp snarast!
:bow:

Om fodervärden säger upp avtalet före den 1/11 så upphör fodervärdskontraktet och fodervärdens ansvar den 1/12, om inte så gäller kontraktet tom 1/5

H

Hästen

OK,
Då har jag alltså 1 månad på mig att få hem min häst,

Tack för ditt svar!
:bow:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6458 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Ekonomi&Juridik Jag har en häst på foder,där kontraktet är uppsagt och hästen ska hem igen. Trött i skallen som jag är har jag svårt att reda ut när...
Svar
5
· Visningar
376
Hemmet Nu vill jag bara ha hjälp att dubbelkolla med er som har bättre koll, så jag förstått rätt. Jag och sambon ska precis skriva under ett...
Svar
1
· Visningar
650
Ekonomi&Juridik Jag har aldrig förstått meningen med avtalstid när man har uppsägningstid i ett fodervärdsavtal. Kan någon hjälpa mig att reda upp...
Svar
7
· Visningar
1 611
Skola&Jobb Jag har pluggat fram till nu den 11 juni, då avslutas min sista kurs. Jag har under studietiden jobbat extra via ett bemanningsföretag...
Svar
12
· Visningar
767

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kämpiga valp promenader
  • Kattsnack #8

Hästrelaterat

• Födda 2017 del 3
  • Hyra sadel