Vad gäller i Fodervärdskontraktet??

H

Hästen

Har min häst utlämnad på foder.I detta står:

""Avtalet gäller till den 1/12-2003 och förlänges med 6 månader i säder såvida uppsägning ej skett senast 1 månad före avtalsperiodens utgång.""
(vi har valt dessa tidsperioder)
Om nu fodervärden säger upp hästen den 1/11-2003 är jag skyldig att hämta den den 1/11-2003 då, eller har jag 1 månad på mig??
Avtalet gäller ju till den 1 December om jag fattar det hela rätt, men måste sägas upp
senast den 1 November
Har jag fel........... :confused: :confused:
Jag förstår inte riktigt avtalet, vill att det ska bli rätt för alla parter då jag har varit mkt nöjd med min fodervärd!
Mkt tacksam för hjälp snarast!
:bow:
 
Om fodervärden säger upp avtalet före den 1/11 så upphör fodervärdskontraktet och fodervärdens ansvar den 1/12, om inte så gäller kontraktet tom 1/5
 
OK,
Då har jag alltså 1 månad på mig att få hem min häst,

Tack för ditt svar!
:bow:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har en häst på foder,där kontraktet är uppsagt och hästen ska hem igen. Trött i skallen som jag är har jag svårt att reda ut när...
Svar
5
· Visningar
923
Senast: Bufera
·
Hemmet Nu vill jag bara ha hjälp att dubbelkolla med er som har bättre koll, så jag förstått rätt. Jag och sambon ska precis skriva under ett...
Svar
1
· Visningar
1 117
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Jag har aldrig förstått meningen med avtalstid när man har uppsägningstid i ett fodervärdsavtal. Kan någon hjälpa mig att reda upp...
Svar
7
· Visningar
2 221
Senast: labb
·
Skola & Jobb Jag har pluggat fram till nu den 11 juni, då avslutas min sista kurs. Jag har under studietiden jobbat extra via ett bemanningsföretag...
Svar
12
· Visningar
1 285

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp