Vad gäller?

De adopterar hundar från utlandet för att de inte vill uppmuntra den avel som är i Sverige, där blandrashundar kan säljas för 40000 kr etc. Aveln i Sverige har gått överstyr.
Ja det finns många hundar även i Sverige som far illa hos olika personer i Sverige och som hamnar på hundhotell.
Det må så vara, men man kan adoptera hundar i Sverige också. Det är betydligt bättre än att stötta organisationer som skapar en marknad för gatuhundar. Att hjälpa "aveln" i andra länder ser jag inte som positivt!
 
Men hur vet du det?

Hela de oseriösas affärsidé bygger ju på att sälja en lögn, tror du de kommer avslöja hur det ligger till?? (Nu säger jag inte att "ditt" shelter nödvändigtvis är oseriöst, men om det vore det, hur skulle du ens veta?)
Flera vänner etc har hundar därifrån och alla har varit nöjda.
 
Det må så vara, men man kan adoptera hundar i Sverige också. Det är betydligt bättre än att stötta organisationer som skapar en marknad för gatuhundar. Att hjälpa "aveln" i andra länder ser jag inte som positivt!
Hundar som är äldre än sex månader som är ifrån utlandet är kastrerade, just för att inte gatuhundar ska producera nya, i alla fall om det är ett seriöst shelter.
 
Men examen i vad? Som instruktör? Som utbildad etolog?
Det är just det. Det finns inga krav på vilken examen/genomgången kurs som krävs.
Okej, tänker inte diskutera mer detta med dig.
Min veterinär på Evidensia och den veterinären för han-hunden sa att till oss att;
för att få ut clomecalm så ska ett samråd mellan veterinär och en legitimerad hundpsykolog finnas.
 
Okej, tänker inte diskutera mer detta med dig.
Min veterinär på Evidensia och den veterinären för han-hunden sa att till oss att;
för att få ut clomecalm så ska ett samråd mellan veterinär och en legitimerad hundpsykolog finnas.
Du kan väl bara svara på vad man ska studera för att få legitimation som hundpsykolog? För det finns inget sånt. Om du veterinär sa att det krävs så hade den fel.
 
Flera vänner etc har hundar därifrån och alla har varit nöjda.

Och every single one of those kan vara uppfödda med avsikten att kallad gathund och säljas till nån lättlurad jäkel som vill "adopt don't shop".

Att vara nöjd med hunden har ju noll relevans om det är en räddning eller uppfödd, snarare tyder det ju på fuffens om hunden är välanpassad..
 
Och every single one of those kan vara uppfödda med avsikten att kallad gathund och säljas till nån lättlurad jäkel som vill "adopt don't shop".

Att vara nöjd med hunden har ju noll relevans om det är en räddning eller uppfödd, snarare tyder det ju på fuffens om hunden är välanpassad..
BULLSKIT ifrån dig gällande detta. Du vet inte vad du pratar om.
Jag har haft massor av kontakt med olika shelter.
 
Från Fass: "Som ett hjälpmedel vid behandling av separationsrelaterade tillstånd hos hundar som yttrar sig såsom destruktivt beteende, okontrollerad defekation, urinering och enbart i kombination med terapi för att ändra beteendet."

Om clomicalm alltså.
Synd att bieffekten vid lång tids användning stod där. Som att de blir för stöddiga och att vissa beteende går överstyr.
 
Tikarna till valparna kastreras i seriösa shelter och förmedlas.
Och du vet detta därför att? HUR vet du att det är så här? För att de SÄGER det? Folk säger så mycket liksom. Det vanligaste är väl snarare att det inte är sant.

Jag har följt en organisation lite grann och det jag sett där har inte direkt lockat mig. Det anses vara en seriös organisation som man adopterar gatuhundar ifrån, men jag tycker inte det verkar så seriöst när det plötsligt dyker upp väldigt väldigt många valpkullar och även klagomål från människor som är missnöjda, som snabbt plockas bort och tystas ner och slätas över.
 
Okej, tänker inte diskutera mer detta med dig.
Min veterinär på Evidensia och den veterinären för han-hunden sa att till oss att;
för att få ut clomecalm så ska ett samråd mellan veterinär och en legitimerad hundpsykolog finnas.
Hundpsykolog är ingen skyddad yrkestitel. Det går inte att ansöka om legitimation för det inom någon myndighet iom det.
Däremot kan du gå kurser hos privata företag som du betalar för att genomgå en kurs. Och oavsett hur bra eller dålig kursen är kan man få ett intyg på att man klarat kursen.
Du kan alltså läsa en helgkurs och kalla dig utbildad hundpsykolog. Vilket ju är skrattretande.
 
BULLSKIT ifrån dig gällande detta. Du vet inte vad du pratar om.
Jag har haft massor av kontakt med olika shelter.
Fast det har ju andra också. Var det inte i höstas som tex Jordbruksverket gick ut med att de var tvugna att avliva ett stort antal av de hittransporterade shelterhundarna för att de inte hade fått alla vaccinationerna, som det stod i papperna att de hade fått? Verkar rätt oseriöst i mina ögon att ljuga om rabiesvaccinationer. Vad ljuger man mer om då?
 

Liknande trådar

Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 796
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Hej! Vi har en hund i stallet (Greyhound) som vi flera tillfällen gett sig på hundar som ägs av oss som är inhyrda. Hunden i fråga ägs...
2
Svar
28
· Visningar
3 178
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Några av mina vänner har lite olika hundproblem och jag är nyfiken på hur ni skulle lösa dessa. Hur skulle ni råda dem? Familj med två...
2
Svar
22
· Visningar
3 306
Senast: Frost116
·
Hundhälsa Jag har lessnat på mina svärföräldrars hund och dennes totala oförmåga att läsa andra hundar. Hon är en tik, jämnårig med vår tik (det...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 724
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp