Vad ger man sin kille som inget vill ha?

nevidaboo

Trådstartare
Varje gång är det samma visa, försöker man ställa frågan "vad önskar du dig i julklapp/födelsedagspresent?" så får man alltid... "ingenting. Jag behöver ingenting" till svar.eller "använd fantasin" varpå jag svarar: "då får du ju sidenkallingar o en slips.."
Det är ändå vår första jul tillsammans, och det har varit minst sagt en turbulent höst för oss som par och därför vill jag hitta på någonting klockrent.
Nu behöver jag lite tips... det kan vara någonting som vi kan göra tillsammans eller också för honom bara.
Jag nämnde en gång sk.pusselringar för honom och han gillade den historien jag berättade- men han bär inte smycken... så jag kan knappast börja mäta omkretsen på hans finger utan att han kommer tro jag vill förlova mig ;)
sedan har han nämnt att han vill fylla i några av sina tatueringar- men då har han nån snubbe han gått till innan som bara tar 500spänn genom tjänster o gentjänster så det känns dumt att springa o köpa ett litet presentkort som i slutändan förmodligen blir dyrare än han skulle betalt från början.
Slutligen; min kille kan skaffa sig det han behöver på egen hand, därav saknar han egentligen inget. Han har ingen bil. På gång att köpa boende av en vän men som kommer vara möblerad och vi har inte alls samma smak på inredning så jag är förbjuden att köpa grejer dit :sneaky:

Vad har ni för tips och idéer på schyssta och kanske lite udda presenter med omtanke och som ändå säger att "den här tjejen är lite orginell" :p
 
Sv: Vad ger man sin kille som inget vill ha?

Varje gång är det samma visa, försöker man ställa frågan "vad önskar du dig i julklapp/födelsedagspresent?" så får man alltid... "ingenting. Jag behöver ingenting" till svar.eller "använd fantasin" varpå jag svarar: "då får du ju sidenkallingar o en slips.."
Det är ändå vår första jul tillsammans, och det har varit minst sagt en turbulent höst för oss som par och därför vill jag hitta på någonting klockrent.
Nu behöver jag lite tips... det kan vara någonting som vi kan göra tillsammans eller också för honom bara.
Jag nämnde en gång sk.pusselringar för honom och han gillade den historien jag berättade- men han bär inte smycken... så jag kan knappast börja mäta omkretsen på hans finger utan att han kommer tro jag vill förlova mig ;)
sedan har han nämnt att han vill fylla i några av sina tatueringar- men då har han nån snubbe han gått till innan som bara tar 500spänn genom tjänster o gentjänster så det känns dumt att springa o köpa ett litet presentkort som i slutändan förmodligen blir dyrare än han skulle betalt från början.
Slutligen; min kille kan skaffa sig det han behöver på egen hand, därav saknar han egentligen inget. Han har ingen bil. På gång att köpa boende av en vän men som kommer vara möblerad och vi har inte alls samma smak på inredning så jag är förbjuden att köpa grejer dit :sneaky:

Vad har ni för tips och idéer på schyssta och kanske lite udda presenter med omtanke och som ändå säger att "den här tjejen är lite orginell" :p
Om han inte vill ha någonting så kommer han inte att uppskatta udda presenter :cautious:.
 
Sv: Vad ger man sin kille som inget vill ha?

Samma med min, han är en grinch alltså, inte alls ett jul-fan.

Men han behöver och uppskattar alltid myskläder :). Sköna kallingar, mysbyxor etc.

I år funderar jag på att köpa en bra kudde till honom, han brukar klaga på ryggont ibland.
 
Sv: Vad ger man sin kille som inget vill ha?

Sådan är min också. ;) Förra julen gav jag en skjorta med luva, typ skjort-hoodie, som jag själv avgudade. Samt en massa armband från Asos. Gjorde även en specialare, slog in hans 5 favoritenergidrycker i rött omslagspapper, tejpade en tråd på var och en av dem och staplade dem liggande på varandra som ett knippe dynamit. Den var uppskattad. :D

I år har jag ingen aning om vad jag ska hitta på...
 
Sv: Vad ger man sin kille som inget vill ha?

Skuttar in från ungdom en sväng..

Kanske en god whisky om han gillar sådant? Det är trots allt något som räcker ett tag och som dessutom värmer fint i vintermörkret :)
Annars kanske du kan pyssla ihop ett litet presentkort på en god middag samt helkroppsmassage + en liten korg med något gott att dricka/äta som du vet att han tycker om?
 
Sv: Vad ger man sin kille som inget vill ha?

Vad tycker han om att göra? Hobbies? Intressen? Det måste ju finnas någonting han gillar.
 
Sv: Vad ger man sin kille som inget vill ha?

Köp nått du oxå kan använda ;)

Min ska få en stekpanna och en knivslip.
 
Sv: Vad ger man sin kille som inget vill ha?

Ett resturang/hotellbesök är ju alltid uppskattat. Inte spec originalt men vafan! :)

Eller någon upplevelse.
 
Sv: Vad ger man sin kille som inget vill ha?

Slå in dig själv i ett fint paket och ge till honom. :idea:

Eller gå till en fotograf som fotar dig avklädd och erotiskt och ge inramade foton till honom. :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ger man sin kille som inget vill ha?

Bästa julklappen/födelsedagspresenten någonsin enligt min sambo var när jag köpte en liten smidig motorsåg av ett proffsmärke till honom för en massa år sedan.

Varenda gång han sågar med den säger han att det var den bästa presenten. :D

Annars är han också en sån som "inget vill ha".

Men han brukar få strumpor, nån bok, nån kul gadget till datorn eller nåt i den stilen.

I år ska han få plats till sin motorcykel i garaget...:p ( Håller på och röjer ut en massa skräp därifrån...),
 
Sv: Vad ger man sin kille som inget vill ha?

Sådana här frågor kommer upp då och då. Jag undrar alltid måste man ge något till någon som inget vill ha? Vad är egentligen grejen med att ge saker till någon som inte vill ha eller behöver något? Gör man det för sin egen skull? Många är otroligt fixerade vid saker.

Jag tror mer på att ordna något ni kan göra tillsammans beroende på era intressen och vad det får kosta. En weekendresa? Ett dygn eller helg på spa? Middag på fin restaurang?

Personligen tycker jag det är urtist med baraförattpresenter typ strumpor eller kallingar.
 
Sv: Vad ger man sin kille som inget vill ha?

Min är likadan, så jag har öronen på helspänn året om ifall han skulle råka säga någon gång att "fan vad coolt att ha en sån!", eller "shit, den skulle jag vilja ha." om något alls. :D
Han säger visserligen inte att han inte vill ha något alls, men mer att han inte vet vad han vill ha och att det inte ska vara dyrt.
Han har själv föreslagit typ en middagsbiljett, tillsammans med massagebiljetter och dylikt (man kan ju slänga in avsugningsbiljetter om man vill vara lite mer kinky också :p ) men själv tycker jag det är lite tråkigt att ge honom något i julklapp som han kan få när som han ber om det. O_o
 
Sv: Vad ger man sin kille som inget vill ha?

Vi ger inte varandra julklappar, köper det vi vill ha ändå.
Istället åker vi på kryssning/weekend, går ut och äter på lyxhak eller något liknande.
 
Sv: Vad ger man sin kille som inget vill ha?

Det behöver inte vara så att man inget vill ha bara för att man inte anger vad man önskar sig.

Jag har jättesvårt att önska mig saker. Men om någon klurar ut vad jag vill ha eller behöver (gärna sådant som jag inte ens viste själv) så blir jag såklart jätteglad. Annars sparar jag och köper det själv.
 
Sv: Vad ger man sin kille som inget vill ha?

Ofta jag inte vet vad jag ska köpa, även om min man uppskattar det mesta jag köpt. Men jag brukar köpa något som vi båda kan ha roligt av, tex en konsert, show eller vad det nu kan bli.
I år har vi bestämt att köpa en ny systemkamera, så då sa vi att vi köper sen bara något litet till varandra för få något att öppna :D
 
Sv: Vad ger man sin kille som inget vill ha?

En bra bok? Midvintermörker och Midsommargryning, Lars Wilderäng.
 
Sv: Vad ger man sin kille som inget vill ha?

Min kille fick ett par stallkängor vattentäta och ett grimskaft. Skrev att det var från pållen för att husse ska ut och promenera. Han blev glad faktiskt ;) :D båda två.
Så mitt tips är något som bjuder in honom till någon gemensam aktivitet.
Eller en miniweekend.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har kommit till ett väldigt jobbigt vägskäl och skulle behöa alla tips och råd som jag kan få. Gärna lite pepp och stöd också. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 353
Senast: hastflicka
·
Övr. Barn Varit tillsammans med en kille snart ett år och problemen hopar sig varje gång vi umgås för mycket, mycket tid går åt till hans son, som...
2
Svar
22
· Visningar
4 359
Senast: Sar
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 305
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp