Vad ger ni före tävling?

B

**BORTTAGEN**

Skulle behöva få lite mera fart på pållen som är lite småseg. Vad ger ni före tävling så de ska orka lite mer? Det finns ju olika kraftfoder att stöta till med men vet inte vilket jag ska välja. I dagsläget går hon på havre, hö, mineraler och vitlök.
 
Min häåst får: Hö, kraft grovv, kraft sport, betfor, konkross och lite derby.
Det enda jag ökar ett par dagar innan är Derby fodret.
Derby är ett galoppfoder och gör så at energien går ut i musklerna (inte upp i hjärnan som havre kan göra på vissa hästar), desutom så behöver man inte ge så mkt Derby för att de ska ge effekt
 
hej om du är en aktiv tävlingsryttare hade jag nog ändrat lite på fodret, och inte bara gett havre. Det finns ju tex KRAFT produkterna som innehåller så mycket rikligt och lita av varje, är inte så mycket dyrare än en säck havre. Grund är ju själva basen, och även sport som det är mer energi i, och till det kan man då tillsätta turbo om man vill ha lite mer "go" i sin häst ! ;)
 
Fart ? Vadå fart ? Springa snabbare eller vadå ? Har hästen i fråga alltid varit seg eller ? en del hästar är ju sävliga av naturen, och det kan inget foder ändra på...Hö, mineraler och vitlök säger inget. Vad är det för häst ? Analys ? Osv...osv...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 985
Senast: Twihard
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
752
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp