Vad ger ni till någon som fått barn?

Mirre

Trådstartare
Min bästa vän ska ha barn nu och jag funderar på vad vi ska ge, gosedjur, kläder och snuttefiltar kommer de ju säkert få massor av tänker jag. Dessutom har de massor kvar från barnen de redan har, så vore kul att ge något annat som är mer personligt. Men vad?
 
Jag köpte några snygga "hand-handukar". Man behöver alltid mindre handdukar att torka tex rumpor med. Eller så kan föräldrarna använda dem själva
 
Något personligt för mamman, typ presentkort på klippning eller massage? Eller ett lyxigt spakit, typ Rituals?
 
Absolut inte gosedjur.
Nej det har dem mängder av redan :D

Handdukar var en ide men har för mig att de köpte små för inte så länge sedan.
Får luska lite på det.
Något personligt för mamman vore ju något också fast vill nog gärna ge något till båda föräldrarna
 
Jag gjorde nyligen en egen pekbok till en som fyllde ett, den blev väldigt fin och mycket uppskattad! Det kanske kan vara något?
 
Jag gjorde nyligen en egen pekbok till en som fyllde ett, den blev väldigt fin och mycket uppskattad! Det kanske kan vara något?
Men där sade du något! Det är ju verkligen personligt.
Gjorde en samling med texter till fina barnvisor och dikter till hennes son när han döptes. Omslaget var en teckning av pojken. Den var otroligt uppskattad
 
Den här är urfin att ge till nyblivna föräldrar tycker jag!

brev-till-en-nybliven-foralder-ett-feministiskt-manifest-i-femton-punkter.jpg


Från Adlibris beskrivning: Kära Ijeawele. Vilken lycka. Och vilka fina namn: Chizalum Adaora. Hon är ljuvlig. Så inleder Chimamanda Ngozi Adichie sitt brev till en väninna som just fått en dotter. Ett varmt och inspirerande brev som består av femton råd till nyblivna föräldrar. Vad är en feministisk förälder? Hur ser ett jämställt föräldraskap ut? Hur lär man sitt barn att bli tryggt i sig själv och inte låta sig begränsas av andras förutfattade meningar? Adichies råd utgör en nyanserad och kärleksfull påminnelse om hur viktigt det är att vi tar ansvar för de värderingar vi förmedlar till nästa generation

:heart
 
Vi fick en hel plåt nygjord lasagne:d Lätt det bästa bland alla bebisgrejer, kläder, gosedjur, nappar osv.
 
Lasagne/paj eller liknande är en superidé. Jag hade gärna fått något sådant i stället för alla jäkla kläder, nallar och grejer vi fått. Speciellt med barn#2 när vi redan hade ett stort lager sedan innan.

Något jag också tänkte på var en stor flaska pommac eller liknande "bubbel" och något gott att äta på. Lite mysfaktor-grejer när man känner att man vill spendera lite tid ihop.
 
Jag blev jätteglad för de blöjpaket vi fick! Så tråkigt att köpa (Speciellt för oss som har ont om pengar) så det var underbart att få.

De gäster som tog med (och lämnade! 😁) fikabröd var också extra uppskattade. 😉
 
Jag blev jätteglad för de blöjpaket vi fick! Så tråkigt att köpa (Speciellt för oss som har ont om pengar) så det var underbart att få.

De gäster som tog med (och lämnade! 😁) fikabröd var också extra uppskattade. 😉
Vi gav blöjor och en klädnypa till pappan och hemmaspa grejer till mamman.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 938
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 502
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 550
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 697
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Masked Singer 2024
  • Dejtingtråden del 37
  • Min ekonomi

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp