Vad gör din katt?

Sv: Vad gör din katt?

Min hankatt hoppar upp på en när han vill kela, ibland vet man inte att
han kommer farande från nåt håll..och så måste man ta emot honom,
kan bli lite jobbigt om man tex står och lagar mat..:p och alla stackars
gäster som har fått en chock när det kommer en svart katt flygande
och hänger sig fast på axeln tills han blir kelad med..:angel:
 
Sv: Vad gör din katt?

javisst ja..min katt kan göra kullebyttor också.:banana:
 
Sv: Vad gör din katt?

Min kisse är en fisförnäm liten ung dam som bara gosar när hon vill å hon jamar alltid när hon ser eller hör mig men ingen annan. Hon är en riktig mammas lilla flicka å låter typ ingen annan röra henne specielt ofta.
Vill gärna va mer å spana in alla på eget håll.
Men hon får inte hoppa upp på vissa ställen å låter oxå bli det, väluppfostrad.
Hon är tyvärr inte mycket för å leka heller.
Men hon är jätte bra å mysig när hon väl vill, då kan man tom få en puss av henner på eget bevåg å fri vilja, då känner man fan sig speciel asså.
 
Sv: Vad gör din katt?

SaraXX skrev:
Medusa springer på bakbenen efter mig när jag går ibland och slår mig på vaderna med framtassarna (uppmärksamhet, tack)

Hon kryper gärna ner och sover i husses ryggsäc med svettiga träningskläder (yeck!)

Bromsar inte utan dunsar in i väggen.

Det är svårt att ha tråkigt med en kattt...:smirk:

SaraXX
Jag har oxå haft en liten Medusa :) Döpt efter hon me ormarna på huvet :rofl: fast mest för att det är ett fint namn
 
Sv: Vad gör din katt?

Måns som vi har nu är lite lustig när han går på lådan. Efteråt försöker han krafsa över sina "lämningar" som alla katter brukar göra, men istället för att krafsa sand över krafsar han på väggarna och golvet utanför och fattar inte varför det inte blir rent. :D

Mamma har två katter; Molly och Chleo.

Molly brukar väcka henne med att slå henne på kinden, löst först men sedan hårdare och tillslut fäller hon ut klorna en aning.

Chleo är dökär i mamma, skriker efter henne och följer henne som en hund. Klappar henne på kinden när han blir klappad. :love:
 
Sv: Vad gör din katt?

Mitt minimonster är tokförälskad i hårsnoddar! Hon hoppar upp på min rygg/axel och sliter dem ur håret på mig och sen kan hon leka med dem hur länge som helst. Hon vill att man ska kasta dem så att hon kan hämta tillbaka dem. Är jag inte hemma går hon till lådan där jag har mina snoddar och hämtar själv så att hon kan leka. Sedan gömmer hon dem bakom lådan under min säng. :smirk:

Andra favoritleksaken är vindruvskvistar. Helt tokig i dem är hon! Sitter man och äter vindruvor tar det bara ngn sek tills hon sitter där och vaktar på kvistarna. Dem gömmer hon sedan på samma ställe som hårsnoddarna.

På morgonen sitter hon på min huvudkudde och gnäller tills jag lyfter på täcker och hon får krypa in och lägga sig tätt intill mig. :love:

Världens keligaste är hon också. Vill bli kliad och klappad jämt! Och allra mysigast är när man får gnida munnen mot mattes kind eller mun. ;)

Bästaste kissen!! :love:
 
Sv: Vad gör din katt?

Min katt ligger på rygg när hpn sover och hänger med bakbenen.
 
Sv: Vad gör din katt?

Tiger (egentligen lillasysters katt, men lika älskad för det..) gillar att hoppa in genom badrumsfönstret via brokvisten om någon befinner sig i badrummet. Efter att han skrämt vettet ur en, när man helt oförberedd står där med eltandborsten i käften vill han bli utsläppt så att han kan göra om det hela en gång till (eller gärna 2 och t.o.m. 3 gånger..). :smirk:
 
Sv: Vad gör din katt?

Mina föräldrars ena katt, Findus (Findiiiiis), är extrem när det gäller speciella saker.

1. Extremt kelsjuk, 10 sekunder från det han upptäckt en sitter han i knäet, ska helst vara i ansiktet på en

2. Hoppar upp på axlarna från golvet

3. Älskar att bli omkring buren som en boa

4. Avgudar papperspåsar. När dom har varit och handlat tar det ungefär 5 sekunder sen sitter Findus i påsen, sen ska man gärna böra runt på honom i påsen det är ett plus

5. Kryper under mattor (Livsfarligt om man inte ser honom)

6. Finns det ingen mat framme så serverar han sig själv, biter sönder påsen eller river ut burken med kattmat...han är ju inte dum..

Sen finns det massor med andra konstiga saker som han gör, hittar på nya grejer varje dag nästan...snacka om en katt men personlighet...
 
Min katt brukar klappa mig med tassen. Har jag täcket högt uppdraget klappar hon mig flera gånger med tassen i ansiktet. Hon älskar att sitta och stirra på mig och kan göra det ganska länge. En rutin hon har är att gå från ena sidan av min huvudkudde, runt min kropp till den andra sidan av huvudkudden. Oftast tar hon bara en vända innan hon bestämmer på vilken sida om huvudkudden hon tänker ligga. Hon skriker ofta högt och med ett speciellt läte om jag är i ett annat rum. Om jag inte kommer efter en stund så kommer hon dit jag är. Hon har en liten fixide att äta små smulor, eller smutskorn från golvet. Kan även vara ludd från tex en socka. En gång så lyckades hon komma in i bäddsoffan utan att jag hade öppnat underlådan ( förvaringsbox om man vill). Det var innan jag skulle resa iväg. Hade ett hv med att hitta henne.
 

Liknande trådar

Mat En sak jag saknar i mitt ensamhushåll är någon typ av rejälare/matigare sallad i kanske 2-4 portioner som tål att göras och sedan håller...
2
Svar
31
· Visningar
5 195
Senast: Fruentimber
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
24 963
Senast: Krålus
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
4 869
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp