Vad gör jag nu....

Babe

Trådstartare
Hej

Innan julen så beställde jag på en nätsajt en sak till min häst. För att det skulle gå fort och enkelt så förskottsbetalade jag:crazy:.

Inga saker kom,,,, jag mailade och frågade ifall det hade blivit fel med betalningen eftersom inget dök upp.
Fick till svar att dom hade skickat, men lovade att skicka igen eftersom det ej kommit. Väntar igen, inget paket. Hör av mig igen, får då ett lite halvtyket svar att det brukar aldrig krångla dom ber mig avvakta.
Enligt dem skall det vara två paket på väg till mig som dom har skickat. Dom skrev att dom skulle skicka det rekommenderat nästa gång ifall det inte kom fram denna gången heller.

Igår tröttnade jag på att vänta, har avvaktat i en vecka så jag drog ett mail till dem igen. Döm min förvåning när jag får ett taskigt svar att dom inte kan SMS,s sakerna till mig,,,,,, Vem har bett om det liksom, jag vill ju bara ha sakerna som jag beställt och betalat för mer än en månad sen.

I mailet skriver dom nu inget om rekommenderat brev, utan skall ge mig pengarna tillbaka, dom vill även ha mitt telefon nummer för att disskutera saken. Då jag har en känsla av att jag har blivit blåst, så undrar jag vågar jag lämna ut mitt kontonummer? Mitt telefonummer? för vad finns det att disskutera? Känns som det kommer bli ett hotfullt samtal från dem.........
Polisanmäla för bedrägeri? Inga stora summor totalt 600 kr.

Ge mig lite råd om hur jag skall göra.........

/B
 
Sv: Vad gör jag nu....

Lämna ditt kontornr (jag har ett kontonummer som är offentligt, där det aldrig står pengar utan som jag endast använder till Tradera etc) och ditt telefonnr. Det verkar ju som de vill göra rätt för sig, hur ska de kunna göra det utan att du ger dem uppgifter som behövs för återbetalning?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 573
Senast: Lhas
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 511
Senast: tott
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp