Vad gör jag nu?

Sv: Vad gör jag nu?

Jag har inte fått dem.
Hade jag fått papperna så hade jag inte bemödat mig med att engagera någon annan att hjälpa mig mot betalning??

Ang försäkringen att den förföll, du säger att det var fodervärden som skulle betala den?? Varför lät h*n väldigt förvånad när jag berättade det för h*n.
Ringde personen för jag fick inte tag på dig.

Personnumret fick jag inte direkt, du skulle först prata med försäkringsbolaget innan jag fick det, fick tjata ganska länge innan jag fick dom nödvändiga uppgifterna.

Om du nu hade pratat med bolaget så borde du vetat om att den förföll? Du betalade även via autogiro varje månad.

Sen kan jag poängtera att det är väldigt få människor som vet vem som var ägaren till stoet när jag "beklagat" mig samt frågat om råd.
Det var jag, sambon, fodervärden, hingstägaren & dom som var hemma hos dig för att få papperna påskrivna.

Din brännskada på badkarsblandaren skedde långt efter jag tog över stoet.

Kung Tulle som är en mycket god vän IRL vet inte ens vad du heter i förnamn eller bodde tidigare.

Håller med angelwings, är förvånad att tråden är uppgrävd, hade helt glömt bort den, tills jag såg den i min kontrollpanel idag.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad gör jag nu?

Jag läste precis alla sidor och tycker det här är en väldigt tråkig tråd. När folk blir "skadade" och försvinner och låter snälla kompisar näst intill oroa ihjäl sig över ens hästar... det är ganska själviskt och otäckt. Nog skall man kunna ta hand om sina djur, i alla fall ekonomiskt, trots att man är skadad?! Men Spirit, HEDER åt dig som har gjort vad du har kunnat för dessa djur och mer därtill! :bow: Tråkigt att en så kallad kompis har utnyttjat din välvilja på detta sätt.
 
Sv: Vad gör jag nu?

Jag har båda ggr vid rekomenderat fått leveransbesked så då får jag ju antaga att försändelsen kommit fram!

Kan du ha blandat ihop Spirit med någon annan och skickat papprena till fel ställe?

Vi har debatterat tidigare och jag minns dig som mera skärpt än du är i den här tråden.
Får du mycket smärtstillande för brännskadan?
 
Senast ändrad:
Sv: Vad gör jag nu?

Nej jag har ej förväxlat personer eller adress!

Jag har fått smärtstillande preparatt tills för alldeles nyligen då jag bestämmt mig för att försöka utan!
 
Sv: Vad gör jag nu?

Mina försändelser har blivit utkvitterade det vill säga blivit levereade till personen på denna adress jag skickat brev till!! Detta hände innan dessa två buke personer kom in i bilden!
 
Sv: Vad gör jag nu?

Men det låter ju otroligt märkligt. Inte bara en utan TVÅ gånger har alltså TS kvitterat ut de nödvändiga papprena?
Utan att få dem i sin hand?

För jag kan inte se att TS skulle ha någonting ut av att låtsas att hon inte fått dem och därför bli stående med hästarna längre tid?
Jag kan säga att jag tycker TS är otroligt snäll, oavsett vad som händer i livet (och jag har varit med om att allt vändes upp och ner själv så jag vet att det är en bergodalbana) så var ju hästarna dina, inte TS.

Brännskador är en bitch, så jag hoppas verkligen det känns bättre för dig snart. :)
 
Sv: Vad gör jag nu?

Jag har hela tiden inbillat mig att det handlat om originalhandlingar. Men de handlingar som är utkvitterade är alltså på drift? Vem har kvitterat ut dem?
 
Sv: Vad gör jag nu?

Du måste ha skickat dem helt fel & till fel person.
Postutlämnings stället tar legitimation på mottagaren när man hämtar ut rekommenderat. (jag skickar & tar emot en del rekommenderat.)
Så att fel person ska ha kvitterat ut "mina" brev verkar osannolikt.

Jag har absolut ingen glädje utav att sitta & ljuga om en sådan sak. Speciellt då det hade dragit ut på tiden att få registreringen ordnad, vart lite brådskande då du skulle flytta till Marocco inom det närmaste. Vi var båda överens att det hade varit lämpligast att ha allt ordnat innan din flytt.

För att kontrollera att försändelsen var mottagen måste du haft kvar kvittot med id.numret, jag har aldrig fått besked på att en försändelse varit mottagen utan fått kontrollera det själv på internet.

Jag är inte intresserad utav att tjafsa i tråden som är startad i Juni (tror jag det var)
Ämnet har för mig varit avslutat kapitel efter jag fick papperna på stoet via handräckningen.
Sen att våra upplevelser om hela historien går isär, finns det inte så mycket att göra åt.
Jag har fått X information & i tråden framgår Y information :confused:, tänker inte lägga ned någon energi på att pekpinna skillnaderna.

Sen har det varit andra personer inblandade i hela historien som undrat vart deras utlovade häst tog vägen??

Hästarna är försäkrade, papperna har jag & registreringen av fölet ligger hos avelsföreningen & han flyttar till sitt nya hem i Okt.

Att jag går back på hela historien & inte får tillbaka för utläggen via försäljningen orkar jag inte ens bry mig om. Det är svårt att sälja häst idag.
Dom mår bra & jag kommer fortsätta fokusera på att hitta lämpligt hem åt stoet. Dvs inte sälja henne till vem som helst för att bara bli av med henne.

Stoet är supertrevlig & fölet är helt underbart..

Nu ska jag återgå till min dotter igen.
 
Sv: Vad gör jag nu?

Sen att våra upplevelser om hela historien går isär, finns det inte så mycket att göra åt.

Det kan bero på den smärtstillande medicinen.
Man kan bli ganska så konstig av t.ex. opiater.
Så det kan finnas en alldeles naturlig förklaring till det.
 
Sv: Vad gör jag nu?

För att kontrollera att försändelsen var mottagen måste du haft kvar kvittot med id.numret, jag har aldrig fått besked på att en försändelse varit mottagen utan fått kontrollera det själv på internet.

.

Om jag inte minns fel så får man betala tillägg
för att få det hemskickad till sin adress att det är utkvitterat .

Sen ett personnr är det bara att ringa skattemyndigheten så lämnar dom ut det inga problem med det ... Så det finns ingen ide att försöka sitta och hålla på det och tro att det är hemligstämplat !?

Till Spirit så hoppas jag att du snart hittar ett bra hem till stoet och är glad att din historia har löst sig .



Mia
 
Senast ändrad:
Sv: Vad gör jag nu?

*kl*

Vad skönt att det löste sig för TS, och jag tycker det är otroligt synd att man utnyttjar någon som är just och hjälper en, när man själv är i beroendesitts...

Lite ansvarstagande sas.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 692
Senast: Oknytt
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 358
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 455
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp