Vad gör jag sen?

sthu

Trådstartare
Jag jobbar som lokalvårdare, ett vikariat till sista juni. Jag vantrivs och vill inte stanna i städet. Jag söker jobb men har hittills inte fått in en fot nånstans.
Så nu börjar jag fundera på vad jag ska göra.

Jag vet egentligen inte vad jag vill jobba med. Det roligaste jobb jag haft var som säljare/kundtjänst på ett litet företag som (bland annat) säljer ostlådor under julen. Så jag är inne på att administration kanske skulle passa mig.

Nu såg jag att högskolan på hemmaplan hade en utbildning i just administration.
Mitt problem är att jag bara har 18 veckor med CSN kvar och utbildningen var på två terminer.

Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Fortsätta söka jobb förstås, men jag känner paniken inför framtiden komma krypande..
Hur hade ni gjort?
 
Jobbade med samma som du, utbildade mig sen till medicinsk sekreterare och älskar det :)
Dock är den utbildningen tvåårig.
 
Jag jobbar som lokalvårdare, ett vikariat till sista juni. Jag vantrivs och vill inte stanna i städet. Jag söker jobb men har hittills inte fått in en fot nånstans.
Så nu börjar jag fundera på vad jag ska göra.

Jag vet egentligen inte vad jag vill jobba med. Det roligaste jobb jag haft var som säljare/kundtjänst på ett litet företag som (bland annat) säljer ostlådor under julen. Så jag är inne på att administration kanske skulle passa mig.

Nu såg jag att högskolan på hemmaplan hade en utbildning i just administration.
Mitt problem är att jag bara har 18 veckor med CSN kvar och utbildningen var på två terminer.

Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Fortsätta söka jobb förstås, men jag känner paniken inför framtiden komma krypande..
Hur hade ni gjort?
Hur krävande är utbildningen? Kan du jobba extra samtidigt? Tex helger inom handel ger bra ob.
 
Hur krävande är utbildningen? Kan du jobba extra samtidigt? Tex helger inom handel ger bra ob.

Då var det det där med att få jobb.. Det är skitsvårt! Jag får nej på allt. Har ingen erfarenhet, heter det ofta.