Vad gör jag sen?

Fast det enda som händer är att jag känner mig idiotförklarad. Jag kan skriva cv det är inte det jag vill ha tips om.

Jag forstar inte varfor det far dig att kanna dig "idiotforklarad"? Jag tyckter hela den har traden har varit helt fantastisk att lasa och ett klart bevis pa Buke's storhet. Hur manga som tagit sig tid att hjalpa och komma med tips och ideer. Dessutom har vi sett hur andra stigit in och tagit lardom av alla tips du fatt.
 
Min känsla är som den är, rationellt eller ej. Det är knappast något jag är stolt över.

Ångrar att jag ens startade tråden. Har inte gett mig mycket mer än känslor av panik, värdelöshet och ångest..
 
Min känsla är som den är, rationellt eller ej. Det är knappast något jag är stolt över.

Ångrar att jag ens startade tråden. Har inte gett mig mycket mer än känslor av panik, värdelöshet och ångest..

Andas. Sedan du startade tråden så har du tagit upp jobbsituationen med några kollegor, pratat med chefen och sökt hjälp hos vården. Det är otroligt mycket på bara några dagar.

Låt allting lägga sig lite. Du behöver inte uppdatera om hur det går om du inte vill men jag tror och hoppas att tråden hjälpte dig ta tag i det mest akuta, i så fall är det inget att ångra.
 
Andas. Sedan du startade tråden så har du tagit upp jobbsituationen med några kollegor, pratat med chefen och sökt hjälp hos vården. Det är otroligt mycket på bara några dagar.

Låt allting lägga sig lite. Du behöver inte uppdatera om hur det går om du inte vill men jag tror och hoppas att tråden hjälpte dig ta tag i det mest akuta, i så fall är det inget att ångra.

Det var förmodligen tråden som utlöste skovet..
Det som hjälpt är maken.
 
Nu har inte jag läst hela tråden så detta kanske redan har tagits upp men skulle du kunna jobba på distans?

Det finns ju en del distansjobb inom support, sälj osv där du jobbar hemifrån på heltid. Tyvärr kan jag inte ge något konkret tips på firma då jag själv aldrig varit inblandad i det men en bekant till min syster har ett sånt jobb som har fick genom någon sorts förmedlare.

Fördelen med att jobba hemma också är ju att om du är flitig och effektiv kan du öka tempot rätt rejält och således få tid över att plugga utan CSN samtidigt.
 
Nu har inte jag läst hela tråden så detta kanske redan har tagits upp men skulle du kunna jobba på distans?

Det finns ju en del distansjobb inom support, sälj osv där du jobbar hemifrån på heltid. Tyvärr kan jag inte ge något konkret tips på firma då jag själv aldrig varit inblandad i det men en bekant till min syster har ett sånt jobb som har fick genom någon sorts förmedlare.

Fördelen med att jobba hemma också är ju att om du är flitig och effektiv kan du öka tempot rätt rejält och således få tid över att plugga utan CSN samtidigt.

Många distansjobb av den typen är på provision dock. Sällan en bra kombination med något form av psykisk ohälsa eller ökad känslighet för belastning.
 
Kanske. Men jag tror inte det kommer bli nån lösning på dessa fyra månader..
I så fall har ju inte kollegan nåt att vara sur över heller.
Pratar du med chefen så 1) görs tjänsten om så ni får mer att göra, vilket innebär att du inte har tre timmar att slå ihjäl med en sur kollega, eller 2) inget händer, inkl inte heller sur kollega.
 
I så fall har ju inte kollegan nåt att vara sur över heller.
Pratar du med chefen så 1) görs tjänsten om så ni får mer att göra, vilket innebär att du inte har tre timmar att slå ihjäl med en sur kollega, eller 2) inget händer, inkl inte heller sur kollega.

Hon är sur för att jag fikar med andra en gång. Vi måste fortfarande jobba ihop. Kul att jobba med nån som är sur på en (och inte försöker dölja det).
 
Jag har själv fått en del tips genom tråden!

@sthu gällande kundtjänst och service: budfirmor vet jag flera som fått kundtjänst- och receptionistjobb inom. Företag med telefonförsäljning har ibland även kundtjänst. Har du sökt inom restaurangbranschen? Kan vara stressigt osv men brukar söka folk och kanske kan passa med servicebiten.

Administration tänker jag borde vara ganska lätt att få erfarenhet inom utan utbildning, men kanske tänker jag fel?
 
Hon är sur för att jag fikar med andra en gång. Vi måste fortfarande jobba ihop. Kul att jobba med nån som är sur på en (och inte försöker dölja det).
Kan du ta upp med tex företagshälsan om hur det här får dig att må och kanske bli omplacerad? Om du pratar med din chef så måste väll hen ta dig vidare till företaghälsan. Ett annat alternativ är ju att prata direkt med HR eller chefens chef.
 
Kan du ta upp med tex företagshälsan om hur det här får dig att må och kanske bli omplacerad? Om du pratar med din chef så måste väll hen ta dig vidare till företaghälsan. Ett annat alternativ är ju att prata direkt med HR eller chefens chef.

Min tjänst görs om idag så jag får se vad som händer.
 
Fast det är ju så man skriver cv? :confused:
Fast det enda som händer är att jag känner mig idiotförklarad. Jag kan skriva cv det är inte det jag vill ha tips om.
Du har flera gånger skrivt om ditt CV och flera har regerat. Nu återkommer de reaktionerna och du biter oss? Prova att läsa mndre aggressivt?

Flera har gett konkreta tips och berättat erfarenheter. @tornblomma @Alexandra_W m.fl. Läs och fundera. Snälla.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Förlåt för att jag fullständigt spammar sönder Buke med mina jobbproblem, men eftersom jag inte får något gehör alls hos min handledare...
2 3
Svar
42
· Visningar
8 888
Senast: Tulip
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För snart fyra år sedan började jag på mitt nuvarande jobb. Ett jobb som är ett av de två roligaste jag haft i hela mitt liv! Jag har...
Svar
2
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 569
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 148
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp