Vad gör man..?

Hej!
Ja alltså jag kan rida henne i halsring och problem med galoppfattningar kvarstår. Jag har nog testat det mesta när det gäller byta gångart. Nu har jag börjat rida med ett sorts hemmagjort bettalternativ, det har funkat rätt så bra! Verkar som att hon låser sig och verkar tycka det är allmänt irriterande med ett bett i käften :/
Kan i stort sett galoppera på en åker i riktning mot stallet utan att hon bockar om man driver lite lagom, inga krav alls utom att det ska bli galopp och ingen tralopperande
http://www.luckyrider.se/nr-4-lar-dig-rida-western/
Här är ngt slags westerninstruktion för galoppfattningar, kanske vore ngt.
Men orkar inte helt enkelt, så som de gissar ovan? Jag tror på att om du faktiskt tänker lära dig rida henne så är lektion för personen som red distans med henne det enklaste kanske.
 
http://www.luckyrider.se/nr-4-lar-dig-rida-western/
Här är ngt slags westerninstruktion för galoppfattningar, kanske vore ngt.
Men orkar inte helt enkelt, så som de gissar ovan? Jag tror på att om du faktiskt tänker lära dig rida henne så är lektion för personen som red distans med henne det enklaste kanske.
Jo det vore ju perfekt om jag kunnat det liksom, men hennes tidigare ägare bor i usa hos Nez Perce indianerna, ägaren har knappt någon som helst kontakt med dem längre :/
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 577
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 838
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 719
Senast: Sel
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 041
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp