Vad gör man?

H

Hekate

I tisdags förlorade jag min älskade vovve Andrea.

Våran nu enda hund, Isadora, är så ledsen. Hon bara ligger hela dagarna och stirrar ut i luften. Vi försöker leka med henne och pyssla och allt för att hon skall glömma för en liten stund, eller åtminstone lägga det lite åt sidan. Men så känner hon sig lika eländig igen efter en stund.
Att sörja Andrea är inte det värsta just nu, det värsta är att se Isa så ledsen.

Vad gör man egentligen? Är ständig lek och gos det enda man kan göra för henne just nu? Antar det men, jag ill ju inte att hon skall behöva vara sån här, man tänker på hur länge hon kommer att vara ledsen, man vill göra allt i sin makt för att få henne att må bättre.

Någon som har lust att dela med sig av sina erfarenheter när det gäller sånt här så blir jag så gld för det lilla.
Behöver styrka för att försöka hålla Isa på humör.

:cry: :cry: :cry:
 
Har du hört talas om Bach flower?? droppar man kan ge djuren vid just såna tillfällen som din hund råkat ut för..(örtbaserade)
Jag fick hem en hund idag en ettårig sch/colli blandning, och han var så förtvivlad stackaren....jag blandade i lite droppar och gav honom, och nu så ligger han lugn o sover avslappnat, fast jag rör på mig :D....och förut så ringde ägaren och dom hade bestämt sig för att prova att behålla honom iallafall ett tag till *lycklo* :love: (dom har fått ett barn född 2 mån för tidigt som är inlagd 6 mil "hemifrån")så förhoppningsvis så löser det sig för honom iallafall :)
 
Nej det har jag inte hört talas om. Finns det någonstans här på nätet där man kan läsa om det?
Hur används det och vad är det för örter i?

Vill inte ge min hund något jag inte vet vad det är nämligen. *Örtfanatiker*
 
Du kan nog söka på Bach räddningsdroppar, de brukar kallas så.
Säljes av homeopater och en del andra alternativmänniskor.
 
sök på bach flower...det är olika örter beroende på vilken "åkomma" man vill komma åt....ofta får man blanda ihop en personlig blandning
Rescue remedie(Räddningsdroppar) är en redan färdíg blandning som man använder vid stress och trauman
Bach Flower består av 38 olika essenser, och oftast så blandar man "intuitivt" för varje individ(JAG gör det iallafall :))
 
Okej, tack. Du gör såna själv eller?

Hur "intas" dom? Via maten eller?
 
jag har ju hela kittet hemma och kan göra egna blandningar, man kan ge i maten eller spruta in i munnen, vilket som...en del djur tycker inte om det då dom är konseverade i cognac tror jag(yttepytte lite) huvudsaken att det kommer i kontakt med slemhinnorna så spelar det ingen roll...om du vill kan jag "ta ut" åt din vovve...(som tack för att du spådde mig, jag med försvunna vovven) men då får du pm:a mig... :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 382
Senast: Snurrfian
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 793
Senast: mars
·
Övr. Barn Sedan en tid tillbaka är vår snart åttåriga son extremt konfliktsökande i hemmet. Det är alltså med mig och hans far som dessa bråk...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
12 433
Senast: Imogen
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp