Vad gör man ?

M

Marika

Jag är väldigt orolig och just nu funkar ingenting med min Sunny. :confused: Igår när jag åkte ut till stallet och tog in henne märkte jag att för det första hade tappat en framsko, och sen haltade hon höger bak. Och så va hon helt knottbiten :crazy:
Släppte nämligen ut henne på bete i torsdags på ett nytt ställe.

Idag så haltade hon fortfarande, men det är väldigt konstigt eftersom att hon reagerar inte när man trycker eller klämmer på benet. Det är bara lite puls i det och kanske lite varmare än det andra benet, men annars ingenting.

Men som sagt idag när jag skulle kratsa ur hovarna när jag kom bak till höger så på något sätt råkade jag kratsa rakt in i en spricka hon hade i hoven och hon började stört blöda. Jag blev livrädd och visste verkligen inte vad jag skulle göra men ja försökte stoppa blodflödet och gjorde rent det. Och sen tillslut ringde jag hovslagaren och pratade med honom så han kommer ut imorgon. Men nu börjar jag undra om det kanske inte är så att det är en hovböld som spökar i hoven. Tycker så synd om min fina Sunny! Hittills är det nästan ingenting som har gått bra med henne. Känns helt hopplöst. Va bara tvungen att skriva av mig lite. Känns inge vidare just nu. :( :(
 
Sv: Vad gör man ?

Kan säkert ha varit en hovböld, så här års har det varit extremt mkt. Alla hovslagare som varit på klubben har klagat, men det börjar ju att torka upp nu, iaf hos oss, så då brukar det ge med sig.

För övrigt, kämpa på bara. Det kommer perioder när ingenting går som man vill och allt känns bara skit. Det kan ju bara lite bättre :D.
 
Sv: Vad gör man ?

usch jag vet verkligen hur det känns när ingenting går som det ska med hästen... :cry: jag har dessutom inte ens lyckats köpa min än... funderar på att byta ut mitt fina fullblod mot en söt nordsvensk eller något annat som håller lite... bara varit problem med tappade skor, sträckningar, vrickningar, upptäckt att han har fruktansvärda pålagringar på framkotorna, bestämt mig för att köpa precis lagom till att han får en hovböld... och dessutom en skruvad ägare. suck. är det verkligen meningen man ska köpa när allt detta har hänt på 5 månader? jag har iaf inte gett upp hoppet om honom än men börjar bli lite smått likgiltig inför allt. ska man hålla på med hästar överhuvudtaget? blä
 
Sv: Vad gör man ?

en skruvad ägare???! okej men jag måste säga att du själv inte var någon pärla att ha o göra med.... jag hade aldrig sålt honom till dej om jag fått bestamma.... o dessutom visste du att han hade pålagringar i fram när du tog honom från början för det syntes på långt håll med hans stora kotor... den hästen var hos mej i två år och var aldrig skadad. där han var innan hos ägaren som ridhäst var han heller aldrig skadad så det beror väldigt mycket på hur man rider hästen... rider man inte ordentligt så är det inte konstigt att en sådan känlig häst blir skadad... hoppas du tar väl hand om honom annars bara för det är en jäkligt bra häst...! var bara tvungen att få ur mej detta för man blir ganska irriterad när man läser sådant... vet inte om jag skriver på rätt ställe heller men de e meningen att dios ägare ska läsa detta...:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 952
Senast: tuaphua
·
Hästvård Idag när jag tog in mina hästar, var båda deras höger/ hovar lite lite varmare än de andra. Alltså en av dem har en varm vänster hov...
Svar
4
· Visningar
739
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 660
Senast: Fibusen
·
Hästvård Ikväll när jag tog in min häst var den varm, svullen i ena frambenet. Hade även puls. Varm hov och hela benet. Tog ut och longerade, har...
Svar
13
· Visningar
1 507
Senast: unoannis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp