vad gör med den köpta sadeln som kanske inte passar?

Sv: vad gör med den köpta sadeln som kanske inte passar?

Det jag tycker mig se...och då är bilderna inte särskilt bra...så när du sätter dig och rider kommer sadeln ligga som en bro ... Den kommer att ligga an fram mest och sen även bak men just under din egen rumpa kommer det att finnas luft. Lägg ett lakan på hästen och sen sadeln på det...jobba hästen så att den blir lite svettig, ta bort lakanet och titta under...Hela sadeln ska då ha lämnat ett jämt märke på lakanet och det ska inte finnas något "torr" fläck på ryggen. Ser det ut så passar sadeln...annars inte...

Att hästen har ett föl i magen ska inte påverka nämvärt högst uppe på ryggen...
 
Sv: vad gör med den köpta sadeln som kanske inte passar?

Piraja skrev:
Det jag tycker mig se...och då är bilderna inte särskilt bra...så när du sätter dig och rider kommer sadeln ligga som en bro ... Den kommer att ligga an fram mest och sen även bak men just under din egen rumpa kommer det att finnas luft. Lägg ett lakan på hästen och sen sadeln på det...jobba hästen så att den blir lite svettig, ta bort lakanet och titta under...Hela sadeln ska då ha lämnat ett jämt märke på lakanet och det ska inte finnas något "torr" fläck på ryggen. Ser det ut så passar sadeln...annars inte...

Att hästen har ett föl i magen ska inte påverka nämvärt högst uppe på ryggen...

ska prova det, låter smart. har dock inte ridit henne svettig på 1-2 månader har tagit det väldigt lungt nu sista tiden, när hon kommit så långt in i dräktigheten.
 
Sv: vad gör med den köpta sadeln som kanske inte passar?

Colleen skrev:
Ja jo låter lite kort :angel: , min är 32" ca 82cm.
hööks har en 32 i sympatex kanske vore någor för mig i sånna fall. har andra sympatex grejor o tycker det är bra.
 
Sv: vad gör med den köpta sadeln som kanske inte passar?

När jag kollar på bilden tycker jag oxå att det ser ut som att sadeln är aldeles för smal i bommen... Dne hamnar liksom uppepå så jag skulle nog rekomendera att köpa en med bredare bom iallafall..
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 687
Senast: Mogge
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 750
Senast: Mia_R
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
1 996
Senast: MiniLi
·
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 297
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp