Vad gör ni hemma?

MissFideli

Trådstartare
Jag har i många år mått dåligt över att jag sitter så mycket vid datorn. Vet inte varför egentligen, så mycket annat "man borde göra" antar jag.
Just nu har jag en period när jag är uttråkad hemma. Jag promenerar endel och det har blivit en flykt hemifrån. Men så varken vill jag ha det eller anser att det ska vara. Jag har dock alltid en känsla av att andra är så mycket mer "vuxna" i sin hemmavaro, men vad det skulle vara vet jag inte :D Kanske är det bara ett jämförelseproblem.
Jag lagar av olika skäl inte heller mat mer än nån enstaka gång/månad, det är nått jag önskar jag kunde tycka om.

Tillägger att jag inte är så beroende att inget annat blir gjort.
 
Jag tittar alldeles för mycket på tv. Läser en del. Håller inte på och "pysslar" med hemmet eller vad som skulle vara "vuxet" :p.
Lagar inte heller mat speciellt ofta, bakar någon gång ibland. Tvätt m m görs vad som behövs, inget extra (stryker t ex endast enstaka plagg). Städ betalar jag för.
Jag har ett jobb som tidvis kan vara mentalt krävande och fritiden läggs på hunden. Så när jag är hemma vill jag mest kunna ta det lugnt, och skäms inte för det.
 
Det där går i perioder. Ett tu tre river jag nått. Som i november slängde jag ut köket och satte in nytt. Men har inte satt upp något kakel, kabellister m.m. Kan ibland få ett ryck på 3-4 dagar där det händer en del och sen försvinner energin och jag vill bara läsa en bra bok. På sommaren gillar jag att sitta i min trädgård och filosofera 😍
ibland är det promenader som dominerar.
men nä, det är långt ifrån varje dag som man är produktiv.
 
Jag har i många år mått dåligt över att jag sitter så mycket vid datorn. Vet inte varför egentligen, så mycket annat "man borde göra" antar jag.
Just nu har jag en period när jag är uttråkad hemma. Jag promenerar endel och det har blivit en flykt hemifrån. Men så varken vill jag ha det eller anser att det ska vara. Jag har dock alltid en känsla av att andra är så mycket mer "vuxna" i sin hemmavaro, men vad det skulle vara vet jag inte :D Kanske är det bara ett jämförelseproblem.
Jag lagar av olika skäl inte heller mat mer än nån enstaka gång/månad, det är nått jag önskar jag kunde tycka om.

Tillägger att jag inte är så beroende att inget annat blir gjort.


Jag har sagt upp netflix och hbo tillfälligt nu för jag sitter och hänger för mycket framför dem. Särskilt nu när det är mörkt och jävligt och jag inte vill gå ut mer än nödvändigt.

Men hemma;
- laga mat till lunchlådor och frysa in.
- baka bröd.
- göra rent akvariet.
- gulla katt.
- städa.
- arbeta med min huvudtjänst / arbeta med studierna / arbeta med min lilla extratjänst = i realiteten detsamma som datahäng med fokus.
- föreningsadministration / boka saker, etc.
- nöjesläsa.
- bjuda hem någon på fika och försöka få dem att spela dixit, dot, eller nåt annat trevligt

Jag blir också lätt sittande vid datorn hemma, så är ingen riktigt bra förebild, men man kan ju göra sittande bättre också. Gymboll istället för stol ex.
 
När jag är hemma blir det oftast datorn, ibland får jag ett ryck och storstädar. Skjuter ofta alla "tråkiga" hushållssysslor framför mig, borde inte göra det egentligen då det blir ett "berg" att ta hand om senare. Känner att jag inte riktigt har orken just då, blir lite lättare sen när det blir ljusare då går jag promenader.
Kan även lägga mig på soffan och bara vila eller se på någon film.
 
När jag hade hästen var jag ju aldrig hemma så det var liksom inget problem. De få timmar man var hemma varje vecka var vikta åt tvätt, städ, eller bara allmänt fix och don.
När hästen lämnades ut på foder fick jag en chock över all tid jag plötsligt hade. Jisses vad uttråkad jag blev. Började sticka och ägnade flera månader åt att producera mössor på löpande band. Målade en del akryl (timmarna flyger när man målar!). Skrev noveller eller dagbok. Började fönsterbänksodla chili och lite annat. Odlingen har kommit att ta ganska mycket tid därefter. Tränade, både styrketräning och löpning, tills jag jag föll av en häst och skadade mig.
Men, också väldigt väldigt väldigt mycket serietittande. Jag skäms inte över det, det är ett intresse. Har varenda streamingtjänst som går att ha mer eller mindre...
Sen kom hunden in i livet och nu slukar hon all tid, oavsett om det är promenader eller lek eller hacka godis eller preppa aktiviteter.
 
Jag har i många år mått dåligt över att jag sitter så mycket vid datorn. Vet inte varför egentligen, så mycket annat "man borde göra" antar jag.
Just nu har jag en period när jag är uttråkad hemma. Jag promenerar endel och det har blivit en flykt hemifrån. Men så varken vill jag ha det eller anser att det ska vara. Jag har dock alltid en känsla av att andra är så mycket mer "vuxna" i sin hemmavaro, men vad det skulle vara vet jag inte :D Kanske är det bara ett jämförelseproblem.
Jag lagar av olika skäl inte heller mat mer än nån enstaka gång/månad, det är nått jag önskar jag kunde tycka om.

Tillägger att jag inte är så beroende att inget annat blir gjort.

Jag syr och läser mycket, men typ ingen skönlitteratur. Stickar gör jag också. Och så har jag hundarna.
 
Apropå det där att andra är mer vuxna i sin hemmavaro förresten. Har en snapchatgrupp med mina närmsta vänner (gud, låter som en tonåring, men vi är 30 :p) och vi brukar snapa en del till varandra varje kväll. Det är verkligen standard att alla hänger i soffan framför dator/tv och prokrastinerar matlagning eller städning och hellre tittar på amerikanska sitcoms än läser klassiska litteraturverk. Det är ganska skönt att få den lilla glimten in i varandras vardagsliv, man får perspektiv på vad "vuxen hemmavaro" är.
 
Apropå det där att andra är mer vuxna i sin hemmavaro förresten. Har en snapchatgrupp med mina närmsta vänner (gud, låter som en tonåring, men vi är 30 :p) och vi brukar snapa en del till varandra varje kväll. Det är verkligen standard att alla hänger i soffan framför dator/tv och prokrastinerar matlagning eller städning och hellre tittar på amerikanska sitcoms än läser klassiska litteraturverk. Det är ganska skönt att få den lilla glimten in i varandras vardagsliv, man får perspektiv på vad "vuxen hemmavaro" är.

Jag har haft den tanken, men när hjärnan bestämt sig är den svår att övertyga :angel:
 
Jag har inga streamingtjänster utan får hålla mig till vanlig tv

Det jag vanligast gör hemma är
- Leker med mitt barn
- Lagar mat/städar i ordning
- Bakar bröd
- Städar/fixar tvätt

Funderar på att lära mig sticka
 
Jag är inte hemma så mkt på vardagarna då jag antingen är i stallet eller tränar på gymmet efter jag slutat jobbet halv fem/fem. Men på helgerna och kvällarna (1-2 timmar) innan läggdags typ gör jag ingenting bara ligger i soffan och skrollar på mobilen eller tittar på tv. Min sambo brukar göra det mesta hushållsarbetet på vardagarna faktiskt.. jag städar varje lördag och gör massa matlådor på söndagen så vi inte ska behöva laga så mkt mat.

sen bor vi i lägenhet så vi har inte så mkt ”projekt” hemma som folk som bor i villa verkar ha på gång hela tiden. Min fritid vill jag lägga på mina hästar eller min träning så när jag väl är hemma vill jag bara vila.
 
Jag spelar lite spel på datorn, ibland nintendo, läser, både böcker och tidningar, löser sudoku, promenerar, städar, lagar mat, typ så.
 
Jag ligger mycket i soffan och slösurfar på telefonen. Det blir lite serier också. Ytterst lite "måste göra"-grejer.

Men sommartid så är jag massor ute och pysslar i trädgården, klipper gräsmattan, cyklar.

Vintertid kan man nästan jämföra mig med en björn som gått i ide.
 
Brukar säga att jag mest bara sover i min lägenhet.. Full rulle mest hela tiden i mitt liv.. Jag jobbar natt, har häst, tränar på gym, spelar fotboll, springer..
Jag äger ingen tv (aldrig gjort) och ingen dator (för snål för att köpa en ny just nu)..

Är jag hemma så är det oftast de gångerna jag behöver städa/diska/tvätta..
Har jag motförmodan "tid över" föredrar jag att måla akvarell, läsa eller andra kreativa projekt..

Ser inget fel med att man sitter vid dator/tv om det är det man föredrar att göra!
Alla funkar vi olika! 😊
 
Jag är inte direkt vuxen heller. Bor i ett rum, tvn trasig, övermöblerat.
Det blir datorn helt enkelt. Jag spelar mycket och tittar på videos på Youtube. Chattar med vänner runt om på jordklotet.
Datorn blir ju som mitt lilla hem då. Där kan jag testa att genomleva hur det är att ha en psykos, slå ihjäl en drake, bygga ett hus till en tjej som har en mops och en katt vars livsmål är att få så många barn med så många killar som möjligt :o etc.

Annars kan jag i bland när jag får feeling plocka fram grejer att måla med, men kan inte måla så länge då jag måste sitta på golvet och måla och får ont i ryggen.
Styrketränar hemma med enkla hantlar.
Läser då och då när jag hittat någon bra bok.
Leker iofs mycket med katten också :love:
 
Förutom allt som ska göras med fyra hästar, fyra kaniner, två katter, en hund, två barn, stort hus och egen gård så tränar jag i källargymmet, lyssnar på ljudbok, kollar serie, slösurfar, läser (både på nätet, böcker och tidningar), pysslar med barnen eller pratar/kramas med maken.
 
Jag har häst och jobbar heltid med en del pendling så är inte hemma så mycket under veckorna, då hinner jag inte mer än att äta middag och sova. På helgerna tar jag igen städning och tvätt jag inte har hunnit med under veckan, målar lite och hamnar framför TVn. På somrarna sitter jag gärna ute i trädgården och läser eller promenerar, men nu på vintern blir mycket soffhäng framför någon serie.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 572
Senast: Kraxa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 784
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 759
Senast: Guldaskig
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 525
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp