Vad gör ni med era hästar?

Vad gör ni med er häst?


  • Antal omröstningsdeltagare
    75

Mirre

Trådstartare
Hur många är det här inne som tävlar regelbundet, rider för tränare men utan att träna eller som bara rider ut i skogen?
 
Önskar att jag kunde säga att jag tävlade i random gren, men vi är inte där ännu. Fråga igen om typ två-tre år :D
Tränat för tränare har jag gjort mer eller mindre regelbundet hela tiden jag haft häst :)
 
Rider ut, rider i paddock och ska börja rida för tränare, men har inga planer på att tävla då jag har en ponny och inte storhäst. Och vet inte om jag vill tävla ponny när jag ses som vuxen . Vill mest bara lära mig så mycket jag kan och ha roligt.
 
Jag valde "tävlar i random gren", för det gör jag med 1-2 av hästarna. 1 promenadrids bara i skogen (och aktiveras på annat sätt) och 1 rids mest i skogen eller själv på banan, ibland för tränare, och tävlar ett par gånger om året. Så lite olika :)
 
Tävlar i dressyr och hoppning. Dock ganska sparsamt. Rider för tränare gör vi dock regelbundet!
 
Rider och kör för tränare när det finns tid, vilket är bristvara nu. Fotbollsmamma.... Min tid kommer om några år. Då hoppas jag att vi kan våga oss på att tävla, helst i körning, men det är så bökigt med att ha både häst och vagn med sig.
 
Rider ut, rider i paddock och ska börja rida för tränare, men har inga planer på att tävla då jag har en ponny och inte storhäst. Och vet inte om jag vill tävla ponny när jag ses som vuxen . Vill mest bara lära mig så mycket jag kan och ha roligt.

Kan du utveckla? :)
 
Jag rider för tränare regelbundet nu igen och har då också börjat tävla efter några års uppehåll. Tävlar ponny bland stora hästar, lätta klasser i dressyr. Tidigare har vi även tävlat hoppning, provat western och distans plus att jag introducerade terränghinder när han var 19 år. Han är 23 nu så det blir mest dressyr, men såklart även uteritter, markarbete, tömkörning och allmänt bus.
 
Kan du utveckla? :)

Ska försöka:)
Jag är över 25 och vet inte om jag vill tävla min d-ponny bland stora hästarna och ja, folk ser väl också ner på en om man är vuxen och tävlar ponny? Jag är väldigt osäker av mig som det är så egentligen borde jag skrivit att jag inte vågar tävla ponny.
Vet ju nån vuxen i närheten som tävlar ponny och vet många som snackar massa skit osv och jag tycker sånt är jättejobbigt.
 
Ska försöka:)
Jag är över 25 och vet inte om jag vill tävla min d-ponny bland stora hästarna och ja, folk ser väl också ner på en om man är vuxen och tävlar ponny? Jag är väldigt osäker av mig som det är så egentligen borde jag skrivit att jag inte vågar tävla ponny.
Vet ju nån vuxen i närheten som tävlar ponny och vet många som snackar massa skit osv och jag tycker sånt är jättejobbigt.

Vad tråkigt att du känner så :( inte för att tävla är någon nödvändighet men man ska inte behöva avstå för att man inte vågar.

Jag tävlar min 23 år gamla ponny bland stora hästar och upplever inte att någon ser ner på mig, tvärtom är det många som gärna kommer fram och pratar när jag har ponnyn med mig. Sen kan jag ju inte veta vad som sägs bakom min rygg, men om folk inte har bättre saker för sig så får det väl vara deras problem (lätt att säga när jag inte tror att det händer ;))
 
Vad tråkigt att du känner så :( inte för att tävla är någon nödvändighet men man ska inte behöva avstå för att man inte vågar.

Jag tävlar min 23 år gamla ponny bland stora hästar och upplever inte att någon ser ner på mig, tvärtom är det många som gärna kommer fram och pratar när jag har ponnyn med mig. Sen kan jag ju inte veta vad som sägs bakom min rygg, men om folk inte har bättre saker för sig så får det väl vara deras problem (lätt att säga när jag inte tror att det händer ;))

Jo, är jobbigt att inte våga då jag innerst inne skulle vilja prova en liten tävling men är alldeles för feg och sen är det andra småsaker som stoppar mig som egentligen också hänger ihop med att vara feg och inte våga sticka ut..
Önskar jag kunde våga en dag.
 
Tävlar och tränar mest i dressyr nuförtiden.

@Neia Där jag bor är det ett flertal d-ponnyer som tävlar i hästklasser. Även jag har gjort det i flera år i dressyr, hoppning och ft innan hästen pensionerades. Mycket roligt att kunna ha kvar för att tävla och träna efter man fyllt 18! :) Pepp pepp
 
Jo, är jobbigt att inte våga då jag innerst inne skulle vilja prova en liten tävling men är alldeles för feg och sen är det andra småsaker som stoppar mig som egentligen också hänger ihop med att vara feg och inte våga sticka ut..
Önskar jag kunde våga en dag.

Friskt vågat hälften vunnet försöker jag peppa mig själv med :) om du finns runt Skaraborg och vill ha sällskap på tävling så säg till!
 
Friskt vågat hälften vunnet försöker jag peppa mig själv med :) om du finns runt Skaraborg och vill ha sällskap på tävling så säg till!

Önskar jag bodde där nu, känns rätt så ensamt här:/ Bor tyvärr för lång bort. Tack iaf var snällt att erbjuda:)
 
Önskar jag bodde där nu, känns rätt så ensamt här:/ Bor tyvärr för lång bort. Tack iaf var snällt att erbjuda:)

Det var värt att fråga :) Tråkigt att folk inte kan bete sig där du befinner dig. Oavsett om du tävlar eller inte så hoppas jag du får massa kul och utvecklande tid tillsammans med din ponny!

(För övrigt så var det många som tyckte jag var HELT tappad som precis förälskat mig i fälttävlan strax efter 20 års ålder men gick och köpte en gammal ridskoleponny som gått på ridskola 12 av sina 16 år. Men han är den bästa häst jag någonsin kommer att ha :love:)

Om du vill ha mer prat och pepp så finns det en tråd under "ridning" för vuxna ryttare på ponnyer :)
 
Det var värt att fråga :) Tråkigt att folk inte kan bete sig där du befinner dig. Oavsett om du tävlar eller inte så hoppas jag du får massa kul och utvecklande tid tillsammans med din ponny!

(För övrigt så var det många som tyckte jag var HELT tappad som precis förälskat mig i fälttävlan strax efter 20 års ålder men gick och köpte en gammal ridskoleponny som gått på ridskola 12 av sina 16 år. Men han är den bästa häst jag någonsin kommer att ha :love:)

Om du vill ha mer prat och pepp så finns det en tråd under "ridning" för vuxna ryttare på ponnyer :)

Tack så mycket:)
 
Jag rider bara ut på mina (okej ett pass på banan i månaden på den vita typ) :) Har för tillfället inga högre ambitioner
 
Tävlandet är väl inte riktigt igång men hon har ju gått treårs, ska visas på kvalitets, vi har varit på P&J, ska tävla bruks i sommar etc.

Men uppsutten tränare lyser ännu med sin frånvaro, kommer till hösten :)

Löshoppar och Tömkör för tränare.
 
Jag tävlar men inte ofta... tränar för tränare gör jag och tävlat 0-1 ggr om året..Planen är att de i alla fall skall bli 5 tävlingar om året.. 1 i månaden under sommaren=)
 
Tränar för tränare och tävlar regelbundet i western (+tränar numera lite hoppning oxå). Glad amatör på "lokal/regional" nivå :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 851
Senast: grodan21
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 732
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 138
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 210
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp