Vad gör ni när ni har absolut *inget* att göra?

Fazeem

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder. Vad gör ni när ni har absolut  ingenting att göra för dagen? När ingen vän/familjemedlem kan ses, (medryttar/)hästen är ledig, sambon är iväg, energin tryter, men man inte vill sitta inne och uggla i soffan hela dagen? :bag:

Som ni kanske listat ut är jag precis i den situationen jag beskrivit ovan :D vad gör ni med sådana dagar? Ge mig inspiration! Har bil, kan spendera lite pengar, och jag har en katt jag kan ta med på tur. Men jag vill inte röra mig för mkt pga orimligt trött :angel:
 
Ja, som rubriken lyder. Vad gör ni när ni har absolut  ingenting att göra för dagen? När ingen vän/familjemedlem kan ses, (medryttar/)hästen är ledig, sambon är iväg, energin tryter, men man inte vill sitta inne och uggla i soffan hela dagen? :bag:

Som ni kanske listat ut är jag precis i den situationen jag beskrivit ovan :D vad gör ni med sådana dagar? Ge mig inspiration! Har bil, kan spendera lite pengar, och jag har en katt jag kan ta med på tur. Men jag vill inte röra mig för mkt pga orimligt trött :angel:
Åk och köp gofika, ta med en bra bok och leta upp något fint ställe att fika och läsa på. :)
 
Brukar ägna mig åt läsning, kanske fixa med något kring hus/trädgård som känns lagom, handarbeta om jag har något projekt igång (kombineras med fördel med bra dokumentärserie), dricka te en stund i naturen, ta en promenad i min skog, teckna, laga någon rolig mat jag annars inte har tid med.

Och låta allt ta lång tid. Ibland bara gosa med katten, och cirkulera mellan soffa, fåtölj, säng, golv, veranda med en kopp te.
 
Ligga på en filt i solen/skuggan/hängmattan med en bra bok är min sommarversion av att uggla i soffan. Vill man ha gjort något lite mer aktivt/produktivt/nytta innan hängmattan blir det skogspromenad, den här tiden på året kanske plocka bär eller svamp. Om väldigt hurtig och det inte är för varmt ta en joggingrunda med efterföljande stretching. Om ljuset är fint gå en sväng med kameran. Om tråkigt väder uggla järnet i soffan, bok, film, mobilspel, kanske redigera bilder, handarbeta, researcha något projekt, beta av räkningar och annat tråkigt, bereda matlådor..
 
Ja, som rubriken lyder. Vad gör ni när ni har absolut  ingenting att göra för dagen? När ingen vän/familjemedlem kan ses, (medryttar/)hästen är ledig, sambon är iväg, energin tryter, men man inte vill sitta inne och uggla i soffan hela dagen? :bag:

Som ni kanske listat ut är jag precis i den situationen jag beskrivit ovan :D vad gör ni med sådana dagar? Ge mig inspiration! Har bil, kan spendera lite pengar, och jag har en katt jag kan ta med på tur. Men jag vill inte röra mig för mkt pga orimligt trött :angel:
Röjer i skog och mark. Det är ett sisyfosarbete, så det finns alltid möjlighet att investera några timmar till.

Men annars kanske en tur till något trevligt café i lantlig miljö, och en promenad i omgivningarna så långt orken räcker? Jag brukar tycka att det är väldigt kul att se nya platser i grannskapet som man tänkt besöka men hinner alldeles för lite av.
 
Ja, som rubriken lyder. Vad gör ni när ni har absolut  ingenting att göra för dagen? När ingen vän/familjemedlem kan ses, (medryttar/)hästen är ledig, sambon är iväg, energin tryter, men man inte vill sitta inne och uggla i soffan hela dagen? :bag:

Som ni kanske listat ut är jag precis i den situationen jag beskrivit ovan :D vad gör ni med sådana dagar? Ge mig inspiration! Har bil, kan spendera lite pengar, och jag har en katt jag kan ta med på tur. Men jag vill inte röra mig för mkt pga orimligt trött :angel:

Går en långpromenad, går och tar en gofika eller en riktigt god och lite lyxigare lunch och tar med en bra bok. Eller åker på halvdagsspa eller bokar en massage. Helt enkelt gör något utöver det vanliga som ger lite lyx och jag inte alltid har tid till.
 
Ja, som rubriken lyder. Vad gör ni när ni har absolut  ingenting att göra för dagen? När ingen vän/familjemedlem kan ses, (medryttar/)hästen är ledig, sambon är iväg, energin tryter, men man inte vill sitta inne och uggla i soffan hela dagen? :bag:

Som ni kanske listat ut är jag precis i den situationen jag beskrivit ovan :D vad gör ni med sådana dagar? Ge mig inspiration! Har bil, kan spendera lite pengar, och jag har en katt jag kan ta med på tur. Men jag vill inte röra mig för mkt pga orimligt trött :angel:
Eh, vad menar du? :rofl: Med gård, många hästar, barn och andra djur finns det alltid något att göra 🙈
Men jag skulle solat, badat, ätit ute, tränat, läst en bok eller lyssnat på podd :)
 
Fikar, dricker te, löser korsord och sover. Kanske drar ut alla skor och kläder och prövar nya outfits med. Klarar inte när jag måste stå och vela i garderoben, så lägger gärna lite tid på att "shoppa" i egen garderob ☺️
 
Har aldrig hänt mig. Min önsketodo är livslång 😅 Men tid över att börja på den blir alltså oftast typ städa/rensa/sortera/leta upp någon sak jag noterat att jag saknar osv. Tex senast jag hade besök insåg jag att mitt 80 lakan till gästsängen är 10 cm för kort så behöver googla om typ ikea har rätt storlek och samla ihop mer ärenden till den staden.
 
Jobblediga dagar när inget görs är dagar jag är antingen jättesjuk eller skadad. Dvs det finns alltid något att göra, sen hur mycket och vad jag väljer att göra beror på dagshumöret.
Men slappardagar utan förutbestämd plan/aktivitet innehåller oftast pyssel inne/på gården, åker in till samhället, läser en bok, slappar i solen, pratar med vän i tfn, ser nån serie, strosar omkring och fotar, plockar bär etc etc.

Har alltså ingen typ av prestationsångest över att det måste vara massor av högkvalitativa aktiviteter gjorda såna dagar.
 
Jag har tittat på tv, suttit vid datorn/mobilen och slösurfat.

Någon gång gick jag en promenad, lite beroende på väder så har jag ibland gått till något ställe med en bänk och sen satt mig där och bara lyssnat på omgivningen, helst naturen men funkar säkert i städer med.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 438
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 626
Senast: Hellhound
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 167
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 650
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp