Vad gör ni när ni har absolut *inget* att göra?

Ser jag till mig själv så hade jag bygt pussel eller sytt lite. Men gofika tycker jag låter som en toppenide! Kanske finns det ett fik lite längre bort du alltid velat prova?
Nån dag när jag inte har något att göra ska jag åka till Vansbro konditori, deras bakelser dom lägger ut på fb ser ut att vara värdiga Nobel middagen 😋
 
Jag har en över 300 punkter lång lista på saker att göra med huset, trädgården etc så ingen risk att det inte ska finnas något att göra ;) (jag har dock inte saker till att fixa allt hemma, utan en del punkter kräver inköp). Annars läsa en bok, se en film, spela datorspel, städa, göra något med hundarna. Kanske sy något eller bygga något, eller sätta igång en ljudbok och ta fram ett pussel. Laga mat/baka. Åka iväg och hitta på något.
 
Åker till bibblan! Läser, handarbetar eller slösurfar. Går ut med hunden eller åker till stallet och klappar hästar.
 
Går med hundarna, eller stickar och läser böcker (utomhus då om jag inte vill sitta inne). Men det är mina tre favoritgrejer att göra, så det gör jag alla andra dagar också😅
 
Nu för tiden händer inte sådana dagar, men om jag utgår från livet innan småbarn så hängde det mycket på vilken energi jag hade. Orimligt trött som du skriver, ja då hade jag köpt mig en stor godispåse, släpat ut täcket i soffan och streckkollat någon bra serie. Njutit av att bestämma både mat, godis och serie helt själv. Sen hade jag också tagit en lång nap mitt på dagen.
 
Min dag idag började precis så! Jag var uppe ganska tidigt och åt frukost, sedan landade jag i sängen igen. Försökte läsa men halvslumrade bara - så trött! Till slut bestämde jag mig för att ta mig upp och ut i alla fall, vilket för dagen landade i ett härligt oplanerat joggingpass (lite off road, lite backar) och nu ligger jag platt på mage med en bok i solen. En lugn dag men för egen del hade jag nog mest blivit nere av att bara ligga kvar inne.
 
Ja, som rubriken lyder. Vad gör ni när ni har absolut  ingenting att göra för dagen?

Jag tror aldrig jag har varit med om detta.... det finns alltid saker att göra även när jag är ledig:o Ta hand om djur, träna, baka, pyssla i trädgården, läsa något, någonting som behöver lagas, målas eller städas osv. Men jag är erkänt enormt dålig på att ta det lugnt och visst sitter jag vid datorn ibland men det är sällan jag gör bara det utan det görs i pauser mellan andra saker. Poddar är något som är på i bakgrunden medan jag gör annat så det i sig ser jag inte som en aktivitet och tvn har nog inte varit igång det här året alls.
 
Funderar på om jag skall byta lite färger här eller ändra något annat på Bukefalos, men det kanske blir lite anime eller möblera om lite hemma istället.
 
Om jag VILL göra något åker jag till en handelsträdgård med hundarna och stannar sedan någonstans och köper glass eller en kaffe vid dåligt väder.

Annars gillar jag att ligga och läsa på soffan när en serie rullar på tvn.
 
Eh, vad menar du? :rofl: Med gård, många hästar, barn och andra djur finns det alltid något att göra 🙈
Men jag skulle solat, badat, ätit ute, tränat, läst en bok eller lyssnat på podd :)

Har aldrig hänt mig. Min önsketodo är livslång 😅 Men tid över att börja på den blir alltså oftast typ städa/rensa/sortera/leta upp någon sak jag noterat att jag saknar osv. Tex senast jag hade besök insåg jag att mitt 80 lakan till gästsängen är 10 cm för kort så behöver googla om typ ikea har rätt storlek och samla ihop mer ärenden till den staden.

Jag tror aldrig jag har varit med om detta.... det finns alltid saker att göra även när jag är ledig:o Ta hand om djur, träna, baka, pyssla i trädgården, läsa något, någonting som behöver lagas, målas eller städas osv. Men jag är erkänt enormt dålig på att ta det lugnt och visst sitter jag vid datorn ibland men det är sällan jag gör bara det utan det görs i pauser mellan andra saker. Poddar är något som är på i bakgrunden medan jag gör annat så det i sig ser jag inte som en aktivitet och tvn har nog inte varit igång det här året alls.
Jo så kan det säkert vara också :D det är sällan det händer för mig också! Så nu när jag väl märkte att jag inte hade några planer eller ork blev jag lite... paff :confused: Men längtar tills dagen jag flyttar ut på landet och kan påta i trädgården eller dona med något i huset! Då verkar man aldrig ha det tråkigt :D
 
Tack för alla tips! Så många bra grejer jag kan hitta på. Jag plockade lite bland mina pelargoner, knipsade överblommade blommor och vissna blad. Lite ny jord fick dom också!

Tänkte packa in katten i bilen och åka till något fik eller trädgårdsbutik, men så visade det sig att min bror med familj skulle äta lunch i stadsparken här intill. Så då gick jag och katten dit istället! Älskar att ha med henne, blir så utomordentligt stolt varje gång :love:

Nu på kvällen har jag sysslat med handarbete som många tipsade om! Kom på att jag faktiskt behövde sy ett draperi till fönstret i hallen, så nu är det gjort :up:

Började kika på en serie på Netflix också, true crime om Jimmy Savile. Riktigt mörkt men fastnade ändå :nailbiting:

Så det blev en del att göra idag ändå! Katten är nöjd, jag är nöjd, allt blev bra! Och nu har jag en riktigt lång lista på förslag på vad jag kan göra nästa gång sambon är bortrest och jag har ingenting att göra! :D
 
Bonus på min lilla Hera som snällt vilade i sin väska när vi åt lunch :love:

20220724_152231.jpg
 
Om jag VILL göra något åker jag till en handelsträdgård med hundarna och stannar sedan någonstans och köper glass eller en kaffe vid dåligt väder.

Annars gillar jag att ligga och läsa på soffan när en serie rullar på tvn.
Det låter som en perfekt planering en sån dag!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 438
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: Hellhound
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 167
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 661
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp