Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man kör hem från affären och sitter och undrar varifrån den lilla äckliga lukten kommer. Kan vi ha glömt någon matrest i bilen, eller VAD??

Upptäcker när jag ska ta ut kassarna att det STINKER från en av dem! Jaha ja, det var den förmodligen rätt "mogna" mögelosten som jag köpte på halva priset....😁 Får se om den är ätlig.....
 
Fortsätter prokratinera. Ska å¨ka till stan och gå på apoteket och hämta ut allt jag kan. Mitt frikort går ut i veckan...
En av medicinerna kostar dryga tusenlappen per paket och jag får två paket i taget.... Ett par andra sorter är på väg att ta slut. Dumt att köpa senare i veckan när allt återgår till fullpris. I alla fall när jag inte är säker å att jag har något jobb efter halvårsskiftet.
 
@Snowball jag har googlat men hittar bara tunna myggnät och det kommer inte hålla.. Vi får klura ut nåt. Har fläkten igång så länge som möjligt och drar för gardinerna på dagen. Vill inte veta hur varmt det kommer bli i sommar!
 
Firat dottern på förmiddagen också och sen hämtat hem yngsta dottern som hamnade hos kusinen i natt :D Äldsta dottern åkte dit nu efter att ha förhandlat med sin farbror att hon skulle få göra det nu när yngsta fått vara där😅

Maken åkte till skogen med grannen och ska få hem de sista två stora träden som vi ska klyva in i vedskjulet. Jag och yngsta dottern ska ut med två av tre hästar.
 
Jag har sökt ett jobb som jag gärna vill ha. Men det är bara 50 % och ca 8 mil hemifrån enkel väg. Hur tänkte jag?
Imorgon ska jag på intervju för ett jobb jag inte är så sugen på. Ligger ca 4 mil bort och är heltid.
Drömmen om eget företag lever vidare. Kan inte starta upp just nu, i och med stundande arbetslöshet och brist på startkapital. Men drömmen är i högsta grad levande!

Nu är jag själv hemma. Maken är på gymmet, själv. Jag behöver lite egentid.
 
Jag är klantig!

Skulle ta upp mobilen, tappade den så att den slog i datorn, och nu har jag spräckt mitt skyddsglas :(

Jag vet inte ens hur det hände, det borde inte vara möjligt. Men ändå lyckades jag med det... jaja, det är bara ett skyddsglas. Men jag har inte lust att köpa ett nytt! Och jag är allergisk mot sprickor på mobilen! :cautious:

Det värsta är inte att jag spräckte skyddsglaset, utan att jag förra veckan sa till en kompis "men seriöst, det är OMÖJLIGT att spräcka mobilskärm efter mobilskärm, HUR gör du?" och hon bara "vet inte, det bara händer" och jag bara "men du måste ju veta hur din mobilskärm spräcks". Där fick jag för det :meh:. Iofs har hon typ haft sönder tre mobilskärmar sedan februari, och jag spräckte inte den riktiga mobilskärmen, men ändå! Hur i hela världen ska jag förklara detta för henne imorgon? "Den bara sprack när jag tappa den på datorn, jag vet inte hur". Detta är nästan skrattretande :arghh:
 
Har inte gjort många knop än så länge, men nu börjar det bli dags att försöka beta av i alla fall ett par punkter på min att göra-lista. Tror jag börjar med det minst nödvändiga och icke-energikrävande uppgifterna; läsa ikapp bloggar och se över om jag ska lägga en beställning från Bonprix eller ej!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 258
Senast: Amha
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
434
Senast: Jeps
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
302
Senast: Törnrosa
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 610
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sätta upp gammal tapet?
  • Bra djurtrimmer, tips?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp