Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fortfarande arbetskläderna på mig..! :arghh:
För.
Varmt!

Och jag fattar fortfarande inte hur dessa byxor kan anses vara praktiska nog för arbete. De är heta när det är varmt och iskalla när det är kallt. :confused: Dessutom suger de åt sig varenda katthårstrå som kommer i närheten. Det enda praktiska är väl antalet fickor. :meh:
 
Jag har nu 14 timmar och 18 minuter kvar av mitt jourpass. Sover dagen i morgon, jobbar heldag fredag, jobbar sexton nya timmar natten lördag - söndag, sover söndag dag, jobbar lite till när jag kvicknat till på söndag för att bli klar med vad som måste vara klart måndag morgon.

Och jobbar sedan hela dagar måndag tisdag, innan någon slags extra jourledighet kan anas på onsdag.
Lite tufft att ställa både rid-, tränings- och trädgårdstid (eller fritid i största allmänhet) på paus dessa vackra dagar, men vad göra. Får ta igen vad som går på semestern.
 
Klippt min lillla, lilla, lilla gräsmatta (ca 20 kvadrat med en gång i mitten :D ) för första gången. Handjagare och gräset var så långt att det bara la sig. Får klippa i morgon igen när kvarvarande toffsar rest sig.
Funderar på att göra mig en G&T.
 
Jag har fortfarande arbetskläderna på mig..! :arghh:
För.
Varmt!

Och jag fattar fortfarande inte hur dessa byxor kan anses vara praktiska nog för arbete. De är heta när det är varmt och iskalla när det är kallt. :confused: Dessutom suger de åt sig varenda katthårstrå som kommer i närheten. Det enda praktiska är väl antalet fickor. :meh:

Sådär är våra byxor också. Och de skaver så att det gör ont. Jag är glad att det finns shorts och vägrar ha byxorna...
 
Lever visst på choklad idag, men det är tillåtet på födelsedagen tycker jag :d
Har också smsat lite med kollega och konstaterat att det blir klättring på lördag. Jag längtar redan :D Längtar efter att trötta ut kroppen, testa nya läskiga saker och upptäcka att det går bra och att kunna prata massor med just kollegorna. Det känns som en evighet sedan sist, trots att det var i lördags vi var där och att jag ändå träffar dem varje arbetsdag.
 
Kunde inte motstå en läskande G&T i värmen.

30919
 
Sådär är våra byxor också. Och de skaver så att det gör ont. Jag är glad att det finns shorts och vägrar ha byxorna...
Vi har inga shorts. Och lika bra det, så skonar jag folk från mina håriga ben :angel: Och jag slipper se mina kollegors antagligen lika håriga ben :cautious::rofl:
 
Lever visst på choklad idag, men det är tillåtet på födelsedagen tycker jag :d
Har också smsat lite med kollega och konstaterat att det blir klättring på lördag. Jag längtar redan :D Längtar efter att trötta ut kroppen, testa nya läskiga saker och upptäcka att det går bra och att kunna prata massor med just kollegorna. Det känns som en evighet sedan sist, trots att det var i lördags vi var där och att jag ändå träffar dem varje arbetsdag.
Grattis!! 🥳🤩 Och ja du är värd choklad!
 
Klippt min lillla, lilla, lilla gräsmatta (ca 20 kvadrat med en gång i mitten :D ) för första gången. Handjagare och gräset var så långt att det bara la sig. Får klippa i morgon igen när kvarvarande toffsar rest sig.
Funderar på att göra mig en G&T.
Du har till och med mindre gräsmatta än mig :p

Min tomt är på 153kvm :D
 
Det började förra veckan här, och har fortsatt denna veckan. Lär väl fortsätta några veckor till, antar jag...
Jag har inget problem med firandet i sig, men har snart hört "för vi har tagit studenten, fy fan vad vi är bra" lika många gånger som jag sagt "omg", vilket stör mig lite då jag börjar tröttna på den låten/ramsan/vaddetnuär.
Vid mitt jobb körde de boten Anna.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 258
Senast: Amha
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
438
Senast: Jeps
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
302
Senast: Törnrosa
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 630
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp