Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack @tornblomma för att du sa till om sminket :up::bow: Jag inbillar mig att det röda är liiite mindre rött idag, och tänker prova att ta lite puder försiktigt.
Och ta med lotion till jobbet så kan jag tvätta av det efter mingeln om så behövs :D
 
Alltså jag pallar verkligen inte med det här mer! Jag håller på att gå under mentalt, det är så vansinnigt trist och enformigt att jag inte vet vad jag ska göra för att stå ut.
Funderar allvarligt på sjukskrivning för depression, så här nattsvart har det inte varit på länge...
 
På jobb. Måste se över vilka patienter som ska bokas samt skriva ett diktat som blivit dikterat på fel patient... Är dessutom den läkaren som är sämst på att diktera... längtar till taligenkänningen kommer igång!
 
Sitter i fikarummet, ensam. Glömde min frukost hemma.. Råkade ta med en tom matlåda till lunch. Går bra det här.
 
När man gått upp kl 06 och stressat till lagret för att hinna med förmiddagshämtning iom ett berg av jobb hemma till em och sambon glömt datorväskan. Kan alltså inte boka frakt..
Nu är han hemskickad och jag vill bara bädda med några fodersäckar och en reklambanderoll i brist på annat och sooova!
 
Jag hade ju inte tänkt åka in när jag högg högaffeln i benet heller. Men mamma propsade på att jag skulle åka för det fanns risk för blodförgiftning :angel:
Jag tyckte inte heller jag behövde åka in när jag ramlat av hästen och kraschat i ett staket. Jag hade ju bara tappat luften lite! Stallägaren övertalade mig att jag hade ett sår som nog behövde sys och att jag kanske behövde ”muskelavslappnande eftersom du fortfarande inte kan andas ordentligt”. (Stallägare sen 30 år + alltid jobbat inom sjukvård = vet hur ryttare ska tas)

Hade sex brutna revben och en punkterad lunga. Fick stanna på sjukhuset i fem dagar :D

Men när jag las in på IVA så bad jag om att få gå och kissa. ”Vill du ha kateter eller bäcken?” frågade sköterskorna. ”Jag vill gå på toaletten”, sa jag. Sköterskorna ojade sig och frågade hur dom skulle hålla/stötta/hjälpa till. Jag svarade att det nog var lättare om jag fixade det själv så kunde jag ta det i min takt. Sagt och gjort. Gick på toa, kom tillbaka och la mig. En sköterskan, en ung tjej, var helt storögd och sa ”Du borde inte kunna resa dig med dina skador! Jag hade storgråtit om jag var du!”
Varpå den andra sköterskan, en äldre dam, svarade ”Hästfolk är inte som vanligt folk, de är en egen sort.” :D
 
Jordbruksverket har klåpat till det och flyttat mitt SE nr till min granne... :meh::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead: Märkte jag när jag skulle göra förflyttningsregistreringen för mina nya får.
Så nu har jag fått ägna 45 min åt att förklara deras jobb för dem, så får vi se om de lyckas...
Funderar på att skicka en faktura på konsultarvode till dem bara för sakens skull.
 
Det ringde på dörren och jag fick denna leverans av en PR-byrå!

29739


Bästa var blomman, en gigantisk hortensia! Mvh tant
 
Jag tyckte inte heller jag behövde åka in när jag ramlat av hästen och kraschat i ett staket. Jag hade ju bara tappat luften lite! Stallägaren övertalade mig att jag hade ett sår som nog behövde sys och att jag kanske behövde ”muskelavslappnande eftersom du fortfarande inte kan andas ordentligt”. (Stallägare sen 30 år + alltid jobbat inom sjukvård = vet hur ryttare ska tas)

Hade sex brutna revben och en punkterad lunga. Fick stanna på sjukhuset i fem dagar :D

Men när jag las in på IVA så bad jag om att få gå och kissa. ”Vill du ha kateter eller bäcken?” frågade sköterskorna. ”Jag vill gå på toaletten”, sa jag. Sköterskorna ojade sig och frågade hur dom skulle hålla/stötta/hjälpa till. Jag svarade att det nog var lättare om jag fixade det själv så kunde jag ta det i min takt. Sagt och gjort. Gick på toa, kom tillbaka och la mig. En sköterskan, en ung tjej, var helt storögd och sa ”Du borde inte kunna resa dig med dina skador! Jag hade storgråtit om jag var du!”
Varpå den andra sköterskan, en äldre dam, svarade ”Hästfolk är inte som vanligt folk, de är en egen sort.” :D

Haha! När jag slog axeln ur led och kom in på akuten ville de klippa upp min tröja för att undersöka. Jag hade just köpt ny tröja som jag älskade. Det blev inget klippande i den och de fick dra av den. Där sa de också något om att "bara en hästtjej". 😂
 
En man med hästbutik hade fyndat suuuperbilliga tubs för häst att äta/dricka ur. Han hade köpt småbagateller till sin hästbutik.
När de kom insåg han missen. Inte riktigt i strl för häst. 😂
Köpte en till Vovvi som nu matchar pålles nååågot större balja.
3D106576-7F91-467D-90BC-C196AB7881BC.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: Amha
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Törnrosa
·
Fritid Nu när vintern slagit till även i Skåne passar det väl bra att drömma sig bort. Jag och min bror och våra barn (då 5 och 8 år) vill åka...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Milosari
·
Samhälle Finns det någon som har koll på hur det funkar att köpa Resplus-biljetter till små ställen. Jag kan se förbindelserna när jag söker i...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Hat
  • Hyra ut rum i lgh?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp