Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läkaren kunde inte säga så mycket men dokumenterade och skickade remiss till röntgen. Fick tid där redan i em så jag får ta en tur till in till stan :p Jag tror inte röntgen kommer visa något, känns som jag borde ha mer ont då. Men då är det kollat i alla fall :)

Hoppas den blir rörlig närmare helgen annars kommer det bli en slitig tävling på taggad häst på lördag :angel: Just nu är långfingret obrukbart....
 
Läkaren kunde inte säga så mycket men dokumenterade och skickade remiss till röntgen. Fick tid där redan i em så jag får ta en tur till in till stan :p Jag tror inte röntgen kommer visa något, känns som jag borde ha mer ont då. Men då är det kollat i alla fall :)

Hoppas den blir rörlig närmare helgen annars kommer det bli en slitig tävling på taggad häst på lördag :angel: Just nu är långfingret obrukbart....
Äh, du har 4 fingrar till :D ;)
 
Fick jobbet. Tackade nej.
Nu börjar jag ångra mig. Tror jag. Nånting ger mig ångest i varje fall.
Tror du gjorde helt rätt som tackade nej till det jobbet. Sämre ekonomi, ett jobb du egentligen inte vill ha, nä då är det bättre du fortsätter med det jobb du inte vill ha men som ger mer pengar, tills du hittar ett jobb du vill ha.
Var det biolog du var "egentligen"?
 
@Angua ja, jag är biolog. Men jag har mer eller mindre gett upp den karriären. Nu vill jag bara ha ett trevligt jobb!
Redan sökt det i Skara, men tack för tipset!
 
Läkaren kunde inte säga så mycket men dokumenterade och skickade remiss till röntgen. Fick tid där redan i em så jag får ta en tur till in till stan :p Jag tror inte röntgen kommer visa något, känns som jag borde ha mer ont då. Men då är det kollat i alla fall :)

Hoppas den blir rörlig närmare helgen annars kommer det bli en slitig tävling på taggad häst på lördag :angel: Just nu är långfingret obrukbart....
Fast det behöver inte göra superont. Mitt ena långfinger är väldigt snett till höger samt roterat.
Har du stödjat handen nu? Eller bara långfingret?
 
Syrran påstod också det :cautious: Så det märks vad röntgen säger sen.
Jag har tejpat långfingret ihop med ringfingret bara.
Fast det är ändå bra då får den lite hjälp på traven av andra fingret :)
Du kommer ju kunna rida i helgen även med brutet långfinger, läkaren håller säkert inte med mig i detta men håller man efter fingret all övrig tid och försöker att inte använda det så läker det. I mitt fall ser det däremot riktigt fult ut estetiskt. Men inget som bekommer mig och rörligheten är som hos de andra fingrarna. Det var i början på 2000-talet så var ju inte igår precis heller :p
Edit: nästan lika bra rörlighet som de andra fingrarna.
 
Fast det är ändå bra då får den lite hjälp på traven av andra fingret :)
Du kommer ju kunna rida i helgen även med brutet långfinger, läkaren håller säkert inte med mig i detta men håller man efter fingret all övrig tid och försöker att inte använda det så läker det. I mitt fall ser det däremot riktigt fult ut estetiskt. Men inget som bekommer mig och rörligheten är som hos de andra fingrarna. Det var i början på 2000-talet så var ju inte igår precis heller :p
Edit: nästan lika bra rörlighet som de andra fingrarna.

Jag red igår och det gick ju även fast det var svårt :p Och som sagt, det inte speciellt ont så tävla tänker jag göra oavsett :angel:
Nä blir det fult när det har läkt och den nya nageln kommit fram så kvittar det. Så fåfäng är jag inte utan jag kan leva med lite krigsskador :D
 
Några fler kärror "bortaved" är hämtade och det är väl 4-5 kvar att hämta hem, fast det får nog torka upp lite mer där den hämtas först, men lite har vedtraven växt idag i af och det känns ju bra :)

60323065_2800882529929195_6081570392877563904_n.jpg
 
Min kompis tvingade mig idag att prata med våran klassföreståndare, alltså inte läraren för ämnet grupparbetet är i. Utan en annan lärare. Jag har lite svårt för henne med, då hon ibland säger väldigt konstiga (klantiga) saker. Men denna gången gick det bra, hon förstog att jag kände att det inte var okej, så som det gått till i gruppen och hon ska prata med de andra. Tyvärr tror jag inte att de kommer ta åt sig det minsta, men skolan känner i alla fall till delar av vad som hänt nu. Om det är bra eller dåligt vet jag inte... det återstår väl att se.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: Amha
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Törnrosa
·
Fritid Nu när vintern slagit till även i Skåne passar det väl bra att drömma sig bort. Jag och min bror och våra barn (då 5 och 8 år) vill åka...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Milosari
·
Samhälle Finns det någon som har koll på hur det funkar att köpa Resplus-biljetter till små ställen. Jag kan se förbindelserna när jag söker i...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp