Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här dagen går vidare i tema kaos. Vi har just bytt redovisningsfirma för någon vecka sen och fått en bra snubbe som ska sköta vår bokföring av företagen. Han var så pepp och så på hugget då vi bytte. Idag ringde han och meddelade att han har för mkt att göra och vi måste slussas vidare till en kollega. Och det måste då till mer möten. Hade man liksom inga känningar om det här för någon v sen kan man ju känna?
Vid lunch råkade sambo glömma bilnyckeln i bilen. Som tur var låste den inte.
När vi skulle åka från lagret var bilnyckeln borta. Bilen sa inget om att nyckeln inte var i bilen. Men vi vände ut och in på allt utan lycka.
Hade lastat några hundra kg foder i bilen och vi kände väl att vi inte ville lasta ut i onödan.
Bilen gick att starta. Så vi hoppades på det bästa. Jag var in och handlade och pantade. Där låg nyckeln längst ner i pant-påsen. 😂
Bilen fortsatte dock att gå när jag var i butiken(med nyckeln). Undrar om man kan köra iväg utan nyckeln och hur långt?
Sen har vi kört ut påminnelser på fakturor till folk. Saker som ska ha betalats för länge sen. Och så ska de tjura över att man inte kan agera bank hur länge som helst.
Nu tänker jag ta en bensträckare innan min mindfulness-visit i stallet.
Sambon ska ut och klippa gräs för sitt humörs skull. Intressant att bli glad av det. 🤔
 
Tårtor ×3 Färdiga
20190515_151844.jpg
 
ÄNTLIGEN har vi bredbandet tillbaka :banana:!!!! Lite komiskt att vi fick tillbaks det ca 2 timmar efter ett lite småsurt (mer uppgivet, antar jag) mejl från mig. Det har ju till 99% inget med det att göra. De har ju förmodligen inte ens läst mejlet ännu. Jag var bara så TRÖTT på att få olika svar varenda gång jag ringde. Det började kännas väldigt mystiskt rent utav..... O_o
 
Var in på kalendern på mobilen och såg att jag har utvecklingssamtal med sonen i morgon, var ju tur att jag såg det för det hade jag glömt totalt.
 
Det låter ju jättehärligt @Magiana riktigt somrigt :love:

Kl
Vad gör jag just nu? Ingenting. Jo har nyligen borstat tänder mm och färdig för natten men av någon skum anledning känns det som att jag eventuellt kommer ha en sådandär natt när man ligger vaken och vrider och vänder pga något dumt som hungrig eller något mer otydligt 🤔
Så frågan är ska jag äta något litet ja då måste jag igen gå igenom proceduren med tänderna, det tar ju runt tio min, dvs en evighet. Fattar inte de som borstar på två minuter och sen är de färdiga.
 
Det låter ju jättehärligt @Magiana riktigt somrigt :love:

Kl
Vad gör jag just nu? Ingenting. Jo har nyligen borstat tänder mm och färdig för natten men av någon skum anledning känns det som att jag eventuellt kommer ha en sådandär natt när man ligger vaken och vrider och vänder pga något dumt som hungrig eller något mer otydligt 🤔
Så frågan är ska jag äta något litet ja då måste jag igen gå igenom proceduren med tänderna, det tar ju runt tio min, dvs en evighet. Fattar inte de som borstar på två minuter och sen är de färdiga.
Ät,jag hade en sådan natt/morgon igår,riktigt skit.
 
Jaha jobb igen då. Samma gamla vanliga. Ingen förändring här inte.
Är på god väg att sjukskriva mig. Jag mår inte bra.. Vet inte om det är för att medicinerna justerats för nån vecka sen, om det är jobbet eller att det är jobbigt hemma. Förmodligen allt. Läkaren ringer mig om en vecka, frågan är om jag kan vänta en vecka..
 
Ska hålla i digital kompetensutveckling på jobbet idag, en halvdag. Inte upplagd för fem öre då jag slutar om två veckor och har svårt att ens fejka engagemang just nu :meh:
 
Jaha jobb igen då. Samma gamla vanliga. Ingen förändring här inte.
Är på god väg att sjukskriva mig. Jag mår inte bra.. Vet inte om det är för att medicinerna justerats för nån vecka sen, om det är jobbet eller att det är jobbigt hemma. Förmodligen allt. Läkaren ringer mig om en vecka, frågan är om jag kan vänta en vecka..
Jag tycker du ska kontakta din läkare och förklara läget. Vänta inte så du blir sämre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: Amha
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Törnrosa
·
Fritid Nu när vintern slagit till även i Skåne passar det väl bra att drömma sig bort. Jag och min bror och våra barn (då 5 och 8 år) vill åka...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Milosari
·
Samhälle Finns det någon som har koll på hur det funkar att köpa Resplus-biljetter till små ställen. Jag kan se förbindelserna när jag söker i...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp