Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kl är 18.50 här och om 40 min börjar master chef på tv. Ny säsong nu och de är väl 2-3 veckor in eller så!
Det började den 29 april ... Och bara för säkerhets skull, under tävlingens gång, skriv inte en rad om deltagarna här om du inte använder spoilerfunktionen! Det kommer antagligen inte att börja sändas här förrän nästa år och jag fick hela säsong 9 förstörd för mig, jag hade av misstag googlat fram vinnaren redan innan det började. :cry:
 
Det började den 29 april ... Och bara för säkerhets skull, under tävlingens gång, skriv inte en rad om deltagarna här om du inte använder spoilerfunktionen! Det kommer antagligen inte att börja sändas här förrän nästa år och jag fick hela säsong 9 förstörd för mig, jag hade av misstag googlat fram vinnaren redan innan det började. :cry:
Se där! Nej då, min mun är förseglad!! :sneaky::up::up:
 
Tillverkat hästar på morgonen, eller försökt när det gällde Spanjoren... Inte lätt att vara nybörjare om vi säger så :confused::angel::rofl::rofl::rofl: Tur SVarta Faran vet hur han ska göra iaf,annars hade jag inte fått frukost än...
Fått i mig kaffe och har en del datorjobb att göra. Ska städa lite här hemma med och sen skriva en att göra lista och prioritera. Känns inte som jag har någon koll alls just nu och blir stressad av det och får inget gjort istället.
 
Toppen! :up:

Alltså mitt liv var förstört i 61 avsnitt eller hur många det nu var. Jag visste vem som skulle vinna, det var dessutom någon som jag inte alls gillade.

Men nu kommer du att ha en bra hållhake på mig om jag muppar mig :D
:rofl::rofl:

Jag är en sån som glömmer bort att det går eftersom jag aldrig har teven på. Sambon däremot slår på teven så fort han kommer hem, sen går han och duschar, sen sätter han sig på verandan och tar en cigg och sen KANSKE han går in och zappar lite på teven :meh: jag såg ett halvt avsnitt förra veckan och tänkte jaaa äntlugen börjar det igen. Sen glömde jag bort det till sambon zappade på teven tidigare idag och nån repris var på. Så nu ikväll är jag bänkad!
Pressure test, bring it on!! :D
 
:rofl::rofl:

Jag är en sån som glömmer bort att det går eftersom jag aldrig har teven på. Sambon däremot slår på teven så fort han kommer hem, sen går han och duschar, sen sätter han sig på verandan och tar en cigg och sen KANSKE han går in och zappar lite på teven :meh: jag såg ett halvt avsnitt förra veckan och tänkte jaaa äntlugen börjar det igen. Sen glömde jag bort det till sambon zappade på teven tidigare idag och nån repris var på. Så nu ikväll är jag bänkad!
Pressure test, bring it on!! :D
Hoppas det är lite högre klass den här säsongen. I tian var deltagarna inte lika duktiga som i tidigare säsonger, upplevde jag.

Men enjoy! Är avundsjuk :D

Eftersom jag är sjukt imponerad över MC Australia-produktionen försökte jag titta på något som hette Love Island Australien häromdagen när jag var sjuk. Men det gick fan inte. :meh:
 
Hoppas det är lite högre klass den här säsongen. I tian var deltagarna inte lika duktiga som i tidigare säsonger, upplevde jag.

Men enjoy! Är avundsjuk :D

Eftersom jag är sjukt imponerad över MC Australia-produktionen försökte jag titta på något som hette Love Island Australien häromdagen när jag var sjuk. Men det gick fan inte. :meh:

Omg i feel sorry for you :rofl:

Däremot kolla upp programmet (konceptet) "have you been paying attention". Sjukt kul och borde tas till Sverige.
 
Jag fixar inte mitt jobb och borde sjukskriva mig, men hur fan ska man våga det? Borde jag ringa FK och fråga om jag törs sjukskriva mig för att jag inte klarar jobbet?
 
Jag fixar inte mitt jobb och borde sjukskriva mig, men hur fan ska man våga det? Borde jag ringa FK och fråga om jag törs sjukskriva mig för att jag inte klarar jobbet?
Du menar att du vill ha ett slags förhandsbesked om beviljad sjukpenning? Jag skulle inte våga det. De är fyrkantiga. Antingen är du frisk och jobbar eller så är du sjuk och jobbar inte, enligt deras sätt att se på det.
 
Jobbade 7-10
Nu 13:30-15:30
Pga överlämning till förskoleklass
Suger att dela upp dagen men jag får inte jobba övertid
 
Jag fixar inte mitt jobb och borde sjukskriva mig, men hur fan ska man våga det? Borde jag ringa FK och fråga om jag törs sjukskriva mig för att jag inte klarar jobbet?

Det skulle jag inte rekommendera. Sjukskriv dig den vecka du kan självsjukskriva dig utan läkarintyg om det är vad som behövs och ta det från där.
 
Fast inte ens i Tyskland borde företagare få behandla sina anställda hursomhelst. Se upp så att du inte tillåter för mycket i pur glädje över att du har ett jobb.
I teorin ja. Mina vänner tror mig inte när jag berättar om saker som hänt mig på arbetsplatser i Tyskland. Ett ställe som jag hade jobbat på i 2,5 år sa upp mig när jag bad om att få ha en rökfri arbetsplats. Ingen tror mig. Sen hamnade min vän på samma arbetsplats och först då insåg hon att jag inte hade överdrivit.
 
Du menar att du vill ha ett slags förhandsbesked om beviljad sjukpenning? Jag skulle inte våga det. De är fyrkantiga. Antingen är du frisk och jobbar eller så är du sjuk och jobbar inte, enligt deras sätt att se på det.
Det skulle jag inte rekommendera. Sjukskriv dig den vecka du kan självsjukskriva dig utan läkarintyg om det är vad som behövs och ta det från där.
Det var en desperat idé.

Jag är sjukskriven fr.o.m. nu och ska träffa läkaren på tisdag nästa vecka. Men sen kommer det ju dröja innan jag får besked från FK och får jag då avslag så har jag förlorat en massa inkomst under tiden innan ett besked. Jag kan ju inte jobba retroaktivt. Det här är verkligen skitläskigt. Jag har i över tio år sagt att jag är mer rädd för Försäkringskassan än någon sjukdom, och det gäller fortfarande.
 
Det var en desperat idé.

Jag är sjukskriven fr.o.m. nu och ska träffa läkaren på tisdag nästa vecka. Men sen kommer det ju dröja innan jag får besked från FK och får jag då avslag så har jag förlorat en massa inkomst under tiden innan ett besked. Jag kan ju inte jobba retroaktivt. Det här är verkligen skitläskigt. Jag har i över tio år sagt att jag är mer rädd för Försäkringskassan än någon sjukdom, och det gäller fortfarande.
Jamen det förstår jag, jag vet ju din situation. Jag ville bara höja ett varningens finger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 258
Senast: Amha
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
434
Senast: Jeps
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
302
Senast: Törnrosa
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 610
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp