Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten @Magiana, ännu en desperat idé: skulle du kunna göra upp med din arbetsgivare att få ta ut semester i efterhand, om du skulle få avslag från FK? (Fast i första hand tror jag att du ska fokusera på att beskriva dina symtom så tydligt för läkaren att du får ett bra läkarintyg. Då ska du inte behöva få avslag)
 
Börjar redan bli nervös för intervjun imorgon. Jaja, det kommer gå bra. Sist det kändes bra efter en intervju var jag ju "för ambitiös" för jobbet (:confused:) så jag får väl vara lite lagom på den här gången.
Mamma hörde av sig, hon hade sett på intranätet att jag var hemma. Givetvis med tillhörande skuldbeläggande om hur dåligt det är att vara hemma. Jag orkar inte förklara hur dåligt jag mår så jag låter det bara vara.
 
Haft städhjälp. Byggdamm är ett minne blott och har kristallklara fönsterglas! Så sjukt kompetent städtjej! Vill typ krama henne :heart

30015
 
Förresten @Magiana, ännu en desperat idé: skulle du kunna göra upp med din arbetsgivare att få ta ut semester i efterhand, om du skulle få avslag från FK? (Fast i första hand tror jag att du ska fokusera på att beskriva dina symtom så tydligt för läkaren att du får ett bra läkarintyg. Då ska du inte behöva få avslag)
Vet inte. Jag har 4 veckor beviljade i juli. Utöver det har jag haft 2 dagar i förra veckan.

Jag tycker jag är jättetydlig varje gång hos läkaren men det funkade ändå inte i höstas.
 
Vet inte. Jag har 4 veckor beviljade i juli. Utöver det har jag haft 2 dagar i förra veckan.

Jag tycker jag är jättetydlig varje gång hos läkaren men det funkade ändå inte i höstas.
Det som beviljats i juli går antagligen att förkorta lite om du skulle behöva dagarna nu i stället. Dvs, om jobbet inte redan anställt en vikarie för dig.
 
Vet inte. Jag har 4 veckor beviljade i juli. Utöver det har jag haft 2 dagar i förra veckan.

Jag tycker jag är jättetydlig varje gång hos läkaren men det funkade ändå inte i höstas.

Har du testat skriva ner i förväg hur du känner dig och ge det skriftligt till läkaren? Kanske är lättare än att få fram det muntligt under ett kort besök?
Bara en tanke :)
 
Det som beviljats i juli går antagligen att förkorta lite om du skulle behöva dagarna nu i stället. Dvs, om jobbet inte redan anställt en vikarie för dig.
Nej, det finns ingen vikarie. Kollegan tar mina uppgifter då (utom en vecka) men annars är det stängt i juli.

Har du testat skriva ner i förväg hur du känner dig och ge det skriftligt till läkaren? Kanske är lättare än att få fram det muntligt under ett kort besök?
Bara en tanke :)
Ingen aning. Tidigare har jag skrivit upp symptom innan läkarbesök, men nu är jag så rörig i huvudet. Jag vet inte vad jag skulle kunna skriva ner som kan göra skillnad. I höstas fick jag ju avslag.
 
Jag ska cykla till brevlådan 1,4 km bort. Det är evigheter sedan jag cyklade och jag känner mig osäker på om jag kan cykla. Sen funkar bakbromsen sämre än framhjulsbromsen på cykeln. Borde det inte vara tvärt om?
 
Tackar min lyckliga stjärna för att jag av naturen har ett väldigt lågt blodtryck, annars hade det nog skjutit ut i rymden idag, ty jag har fått besked om hur "mycket" försäkringen täcker av badrumsrenoveringen 🤯
 
Tackar min lyckliga stjärna för att jag av naturen har ett väldigt lågt blodtryck, annars hade det nog skjutit ut i rymden idag, ty jag har fått besked om hur "mycket" försäkringen täcker av badrumsrenoveringen 🤯
Är ingen expert men har inte de med lågt blodtryck lättare att svimma :nailbiting:

Men ja trist läge :(
 
Min förra chef sa ju upp mig via SMS. Fick idag höra att en av dem som ersatte mig fått avsked på samma sätt. Hen är behörig lärare - till skillnad mot mig - men hade fått ett kort mail om att provanställningen inte förlängdes.
Snyggt jobbat chefen. Eller inte. Världen är tydligen full av inkompetensa chefer.

Ja, jag är lite besk idag.
 
Tackar min lyckliga stjärna för att jag av naturen har ett väldigt lågt blodtryck, annars hade det nog skjutit ut i rymden idag, ty jag har fått besked om hur "mycket" försäkringen täcker av badrumsrenoveringen 🤯

Mina sympatier :( jag stod ju med likadant elände för några år sedan :meh:
 
Min förra chef sa ju upp mig via SMS. Fick idag höra att en av dem som ersatte mig fått avsked på samma sätt. Hen är behörig lärare - till skillnad mot mig - men hade fått ett kort mail om att provanställningen inte förlängdes.
Snyggt jobbat chefen. Eller inte. Världen är tydligen full av inkompetensa chefer.

Ja, jag är lite besk idag.

Tja, en kollega vågade inte ringa när hen skulle säga upp ett kontrakt på ett stort borrprogram... så hen mailade :angel: När hen berättade skrek jag rakt ut: "Du gjorde VAD?!" :rofl: Jag var något underimponerad :D
 
Mina sympatier :( jag stod ju med likadant elände för några år sedan :meh:

Ja alltså jag hade ju inte förväntat mig någon enorm summa direkt, men när han var här och vi pratade så påstod han att det alltid blev så att försäkringsbolaget betalade ut den större delen och det man fick stå för själv var alltså mindre än 50% och det kan jag ju säga att det stämmer då inte det minsta lilla, för även om man räknar 50/50 så finns det inte en käft som kan renovera ett badrum med läckande duschavlopp för den totalsumman :meh:
 
slocknade på soffan när jag kom hem från jobbet, sov där i typ 2 timmar
Har jobbat 6 dar på raken nu, så helt slut :(
vill ha nytt jobb!:(
 
Ja alltså jag hade ju inte förväntat mig någon enorm summa direkt, men när han var här och vi pratade så påstod han att det alltid blev så att försäkringsbolaget betalade ut den större delen och det man fick stå för själv var alltså mindre än 50% och det kan jag ju säga att det stämmer då inte det minsta lilla, för även om man räknar 50/50 så finns det inte en käft som kan renovera ett badrum med läckande duschavlopp för den totalsumman :meh:
Mins att jag läste en artikel för ett tag sedan, om ett par som hade fått vattenskada i badrum och tvättstuga pga grannen. De skulle typ 10-25% av totalkostnaden av försäkringsbolaget då ytskikten var så gamla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: Amha
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Törnrosa
·
Fritid Nu när vintern slagit till även i Skåne passar det väl bra att drömma sig bort. Jag och min bror och våra barn (då 5 och 8 år) vill åka...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Milosari
·
Samhälle Finns det någon som har koll på hur det funkar att köpa Resplus-biljetter till små ställen. Jag kan se förbindelserna när jag söker i...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp