Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis hemkommen från frisören! Alltså, vilken grej! :love: Jag har aldrig fattat det där med att gå till frisören. Gick till frisör ibland förr i tiden när att klippa frisyr men sen tog det ofta minst ett år innan jag pallade lägga massa pengar på mitt hår igen. Men idag! Jag är omvänd!
Jag gillar inte när folk pillar mig i håret men denna frisören var magisk! Höll nästan på att somna när hon tvättade det :o Det var så myyyysigt och jag kände mig så omhändertagen och fick kaffe och massa luktegott i håret och hon klippte så noga och ÅÅÅÅH :love:

Seriöst typ första gången i vuxen ålder som jag känner mig inspirerad att börja ta hand om mitt hår! Jag har alltid fått komplimanger för att jag har så otroligt bra hårkvalitet (vilket har gjort att jag kan klippa mig max en gång om året utan att det ser speciellt slitet ut). Men senaste året har det varit så risigt och tråkigt! Helt livlöst. (Ännu ett tack till hypotyreosen :cautious: ) Så nu vill jag köpa inpackningar och bra schampo så att mitt hår är jättefint nästa gång jag går dit! SÅ VÄRT 500 SPÄNN! Hur ofta ska man klippa sig? Var 6-8e vecka va? Kan man gå dit och bara få håret tvättat och att hon borstar och fönar det? :D Sånt finns va? JAG ÄR SÅ GLAD NU!!! GAAAAH!




Så. Nu får jag sansa mig.
 
Vilken värdelös dag... tog en semesterdag idag för att umgås med sambo lite eftersom jag inte såg skymten av honom igår och han var ledig idag med.

Så sticker han iväg och spelar golf runt lunch-tid. Och nu är dom på puben.

Han lagade visserligen brunch till mig, frågade om jag ville följa med till golfen och ringde när han kom till puben och fråga om jag ville komma ner en sväng.

Jag känner mig sååå tråkig som ba nej, nej, nej. (Inte frullen då, den var yum yum yum)

Vad vill jag då? Att han ska komma hem för att jag ska gå och lägga mig om en timme? Näää
 
Äsch var för trött och läste fel.
Lika bra att gå och lägga sig igen ;)

Jaha vaknade nu. Så att eeee...?
Ska på ngn spårad mode-fest ikväll och har fått uppdraget att vara extravagant. Han som har festen skickade en bild på en riktigt spårad outfit och bara ”detta är minimalistiskt, tänk utanför boxen”.
Så måste ner till källaren och rota bland roliga hattar osv. Men först: dusch och kaffe!
 
Åh tack jag ska definitivt prova den! Tycker det är svårt att hitta en riktigt bra till fötterna, rituals hade en som var helt okej men den luktade så starkt av mint så jag klarade inte av det riktigt.
Och om inte de andra tipsen skulle funka så spensalva! (Alltså till kor. Finns på granngården) Min pappa har alltid haft extrema hälsprickor men nu är hans fötter jättefina. Han svär vid den salvan och han var verkligen provat ALLT.
Jag har inte lika mycket problem (än) men gillar Helosans fotsalva.
 
Vilken värdelös dag... tog en semesterdag idag för att umgås med sambo lite eftersom jag inte såg skymten av honom igår och han var ledig idag med.

Så sticker han iväg och spelar golf runt lunch-tid. Och nu är dom på puben.

Han lagade visserligen brunch till mig, frågade om jag ville följa med till golfen och ringde när han kom till puben och fråga om jag ville komma ner en sväng.

Jag känner mig sååå tråkig som ba nej, nej, nej. (Inte frullen då, den var yum yum yum)

Vad vill jag då? Att han ska komma hem för att jag ska gå och lägga mig om en timme? Näää
Sambo ringde precis och sa att han är på väg hem :love:
 
Om inte den skulle hjälpa, pröva Compeed om du inte redan gjort det.

https://www.apotea.se/compeed-fotkram-for-halsprickor-75-ml?utm_source=prisjakt
Och om inte de andra tipsen skulle funka så spensalva! (Alltså till kor. Finns på granngården) Min pappa har alltid haft extrema hälsprickor men nu är hans fötter jättefina. Han svär vid den salvan och han var verkligen provat ALLT.
Jag har inte lika mycket problem (än) men gillar Helosans fotsalva.
Vad gulligt av er, tack!

Spensalva lät ju minst sagt roligt men jag betvivlar inte effekten! Mvh en som använt både kattschampo och glansspray i håret med godkänt resultat :D
 
Jag hittade en humla i vardagsrummet, öppnade balkongdörren och den kravlade sig dit 💞
30116
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: Amha
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Törnrosa
·
Fritid Nu när vintern slagit till även i Skåne passar det väl bra att drömma sig bort. Jag och min bror och våra barn (då 5 och 8 år) vill åka...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Milosari
·
Samhälle Finns det någon som har koll på hur det funkar att köpa Resplus-biljetter till små ställen. Jag kan se förbindelserna när jag söker i...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp